Průšvihy, které se nepodařilo ututlat.
12.04.2025
Nehoda vrtulníku Mi-4 u kóty Pecný v Jeseníkách? Najdete
to zde. Nevíte něco o tom? Info poskytl Vladek Vácha.
Nebezpečné meteorologické jevy.
Havárie byla již při poškození, neopravitelném prostředky vlastní základny.
Od roku 1953 se havárie dělily na:
Od roku 1955 se pojem havárie rozděloval na několik stupňů:
16.7.1958 ustavena Stálá komise pro vyšetřování a předcházení leteckým nehodám.
Od roku 1960 nový služební předpis Let-3-57, který upravoval postup řešení leteckých mimořádných událostí:
V roce 1962 předpis s menšími doplňky přeznačen na Let-1-5.
Civilní organizace vyšetřující letecké nehody
Od 1946 | Ministerstvo dopravy |
Od 1948 | Státní letecká správa |
Od 1952 | Hlavní správa civilního letectví |
Od 1956 | Ústřední správa civilního letectví |
Od 1958 | Státní letecká správa |
Od 1965 | Státní letecká inspekce |
Od 1997 | Úřad pro civilní letectví |
Od 2003 | Ústav pro odborně technické zjišťování příčin leteckých nehod |
od 2006 | Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod http://www.uzpln.cz |
Dnes v civilu:
letecká nehoda
vážný incident
incident
Letecká nehoda - zákon č.49/1997 Sb. § 55.
L 13 Předpis o odborném šetření příčin leteckých nehod.
L 13 Letecký předpis o odborném šetření příčin leteckých nehod a incidentů.
Ochrana civilního letectví před protiprávními činy - zákon č.49/1997 Sb. Část osmá
Crash testy vrtulníků, test2, test3, ..
Simulátor nehody vrtulníku pro výcvik přežití cestujících
Průšvihy, které se podařilo téměř ututlat.
Armáda sestřelila jugoslávskou DC-9 dne 26.1.1972 nad státní hranicí u obce Srbská Kamenice blízko Děčína. V Praze zasedal ve dnech 25. a 26.1.1972 Politický poradní výbor států Varšavské smlouvy. Generální tajemník KSSS Brežněv v Praze. V Československu tvrdá normalizace. Čistky v armádě. Atmosféra předposranosti u všech velitelů všech stupňů. Medializování průšvihu.
Slyšíš kroky? To přichází průšvih. (Mjr.
Julius Píša, Piešťany, 1984) .