? - neznámé , † - mrtev
Datum |
Typ |
Posádka |
Místo |
Pravděpodobná příčina |
.
5.1.1961 |
Mi-1 "1604" 4.vrlt |
kpt. Novák Zdeněk |
Bechyně |
Pokles tlaku oleje v reduktoru. Přistání. |
.
12.2.1961 |
HC-3 OK-16 VZLÚ |
Bláha, Beneš |
U letňanského letiště. |
Nouzové přistání. Nepravidelná funkce motoru s následkem poruchy rotoru a značnými vibracemi. |
.
19.2.1961 |
Mi-4 "0891" 1.lšp |
kpt. Červíček František, ?, ? |
? |
Signalizace námrazy bez námrazy. Porušení potahu na 2 listech. |
.
20.2.1961 |
Mi-4 "0891" 1.lšp |
kpt. Pavlík Ladislav, por. Kalousek Zdeněk, ? |
? |
Při vzletu zachycení o strom. Deformované koncové oblouky. |
.
2.3.1961 |
Mi-1 "0006" 1.lšp |
kpt. Kubica Josef |
? |
Pokles výkonu motoru. Nepravidelný chod. Vynucené přistání. |
.
4.4.1961 |
HC-3 OK-17 VZLÚ |
Duchoň |
Letiště Letňany |
Nouzové přistání. Přetržení lan provázání rotoru spojené se zvýšením vibrací a snížením řiditelnosti. |
.
27.6.1961 |
Mi-4 "0599" 50.spojlt |
npor. Plichta Otto, kpt. Kozár, ? |
? |
Při doběhu vjetí do koleje hluboké 20 cm. Vylomení obou předních kol. |
.
10.7.1961 |
Podél silnice Poběžovice, Horšovský Týn, Staňkov, Poběžovice, 150 m nad zemí |
Bell H-13 Sioux |
Narušení trvalo 27 minut. Čs. stíhač nebyl nasazen. | Sledovaný pozorovacími stanovišti 158. a 162. rtp. |
.
10.8.1961 |
Mi-1MU "1004" ("1016") 4.vrlt |
Kremza, pplk. Hurt |
Boletice-Otice |
Při přistání po větru zachytil vrtulník o telefonní vedení a pak narazil do křoví. Pilot nedbal pokynů technika při navádění. |
.
5.9.1961 |
Mi-4 "0499" 50.spojlt |
kpt. Zúber Štefan, ?, ? |
? |
Přistání v noci s nataženým vrtulníkem. Poškozená ocasní vrtulka. |
.
11.9.1961 |
Mi-1 "1003" 2.vrlt |
kpt. Toman Zdeněk |
Trenčín |
Za letu uvolnění lana antény RPKO 10M, která poškodila 2 listy. |
.
23.9.1961 |
Mi-1 "5018" 50.spojlt |
kpt. Bartoš Oldřich |
? |
Při vzletu zachycení o strom. Poškozeny listy do 1 m od konce. |