Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Letka 9

06.10.2020

14.3.1939 se Letka 9 ve Vajnorech stala součástí slovenského letectva jako Letka 9. Vyzbrojena letouny Š.328. Podřízena byla Peruti I ve Vajnorech.

Nadále označena , , .


15.5.1939 se přestěhovala do Nitry a byla podřízena Peruti I v Nitře.

První výsostné označení slovenských letadel bylo zavedeno až 23.6.1939, kdy čs. znaky na směrovce a na křídlech překryl bíle lemovaný dvojramenný červený kříž na modrém kruhovém podkladu.

27.5.1939 nehoda letounu Letov Š.328223. Posádka svob. Oldřich Soukup a por. let. Osvald Fenczl. VHÚ Bratislava.

Slovenské letectvo pro polské tažení bylo od 1.9. do 7.9.1939 rozdělené na dvě části. První část (krycí jméno Šarfia a Čakanka) tvořili pozorovací Letka 9, Letka 10, Letka 12, Letka 16 a zvědná Letka 69, které byly podřízené velitelství Bernolák (velitelství pozemní armády) a jejich hlavním úkolem byl průzkum před slovenskými jednotkami. Druhou část (krycí jméno Rozmarýn) tvořili čtyři stíhací Letka 37 a Letka 39 v Piešťanech a Letka 45 a Letka 49 ve Spišské Nové Vsi. Hlavním cílem byla ochrana území Slovenska a především zbrojního průmyslu. Byly podřízené Luftgaukommando XVII.

helo6105.jpg (91887 bytes)

Po zahájení polské kampaně byl 10.9.1939 kolem dosavadního znaku (pro větší výraznost) ještě zaveden 15 cm široký bílý kruh. Toto označení navíc na obou stranách trupu a na křídlech doplnil německý Balkenkreuz  trámový kříž).

Pozorovací letky provedli od 9.9. do 16.9.1939 sedm průzkumných letů před pozicemi slovenských jednotek. Průzkumné lety se obešli beze ztrát.

Od 1.10.1939 byla podřízena Samostatnej peruti I ve Zvolenu.

Na podzim 1939 byla rámcována.

1.1.1940 zanikla.