04.07.2025
MAPA.
V roce 1904 si zakoupil F. Hůlka nový balon z dílny L.Gogarda v Paříži. Balon měl průměr 12,5 m, objem 1 000 m³ a unesl 2 až 3 osoby. První vzlet provedl F. Hůlka a jeho žena A. Hůlková 25.9.1904 z Výstaviště a doletěli až do Velvar.
,
,
od prosince 1926 do 1939.
Polní letiště. Kde bylo?
----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
1.7.1946 ortofotomapa: západní, severozápadní, severní,východní, jižní a jihovýchodní část města Velvar.
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
---------- 1.6.1953 státní bankrot. ---------
V létání se na letišti Kralupy nad Vltavou se pokračovalo až do roku 1958, kdy letiště muselo ustoupit stavbě Kaučuku.
Náhradní letiště na Sazené nebylo v té době ještě postavené, proto se technika a členové aeroklubu přesunuli na letiště v okolí. Motoráři hlavně na Kladno a plachtaři většinou na letiště Hořín u Mělníka. Místo létání pak chodili nejvěrnější aeroklubáci na Sazenou pomáhat stavět hangár a provozní budovu. Zdroj.
Od kdy výstavba letiště. Stavěla armáda.
22.6.1960 ortofotomapa. Dráha je již vidět.
.
.
.
.
.
.
25.5.1967 zahájení provozu.
Podle vzpomínky bývalého pilota Jaromíra Chachara Palečného, působila letka 11. stíhacího leteckého pluku s MiGy 21F v květnu 1968 ze záložního letiště Velvary. Po přeletu však došlo k dešti, který celou plochu rozmočil a snížil její únosnost na tu míru, že pro start zpět do Žatce musela být plocha zpevněna kovovými rohožemi. I přesto byly startující jednadvacítky doslova obaleny odlétávajícím bahnem a na domovskou základnu raději přelétaly s otevřenými podvozky. Zdroj.
---------- Okupace 21.8.1968 ----------
.
1970
.
.
.
.
.
.
.
.
1980
.
.
.
.
.
.
.
.
---------- Převrat 17.11.1989 ----------
1990
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2000
.
.
.
.
.
.
.
.
2010
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2020
.
.
.
.
2025