20.07.2024
MAPA.
,
,
od prosince 1926 do 1939.
Místní skupina MLL v Pacově.
Pracovní plocha vybudovaná před válkou. Letiště patřilo pod velitelství v Německém Brodě.
Armádní obrana proti letadlům AOPL. Podrobnosti.
Rota VKPL 81 a 85 s 2 cm VKPL vz. 36 u 1. RD.
----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
V ilegální organizaci Táborité (velitel J. Hojdar) byl od 13.11.1943 stíhací pilot Antip Jakovlevič Ponomarjov. (Dne 16.1.1942 byl sestřelen flakem a zajat. Dne 26.10.1943 utekl ze zajateckého tábora u Norimberka.) 26 октября 1943 г. Антип Яковлевич Пономарёв находясь в концлагере г. Нюрнберг совершил побег, примкнул к чехословацкой партизанской бригаде. 13.11.1943-15.05.1945 - партизан Партизанской бригады «Таборета» Чехословакия. В партизанском отряде в районе г. Табор, Поцов, Пельжинов, Иглава, Брно. Zdroj.
17.2.1945 po ztrátě orientace nouzové přistání Bf 109 G-10 WNr. 150860 "černá 6" od I./KG (J) 6 z letiště Praha-Kbely. Poškozený letoun z 30 % byl převezen do opraven (Werft) v Německém Brodu, kde je zaznamenán ještě 5.3.1945. Kde přistál?
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
V červenci 1945 přešlo letiště na Ministerstvo obrany.
Letiště s travnatou VPD s rozměry 2 000 x 200 m. Od kdy?
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
Byla vybudována zpevněná (asfaltová) VPD s rozměry 2 000 x 30 m. Severně od ní ve vzdálenosti 80 m je pojížděcí dráha široká 10 m. Čtyřmi spojkami je propojena s VPD, na obou jejich koncích jsou stojánky 150 x 30 m.
Velitelstvím letectva 16.6.1954 bylo letiště "přiděleno" leteckým útvarům 22. letecké stíhací divize.
3.6.1958 po vzletu ze záložního letiště Pacov prováděl por. Jaroslav Šilhán pro závadu na letounu MiG-15 návrat zpět na letiště, po dosednutí letoun odskočil a začal hořet, pilot vyskočil, letoun ujel ještě 100 metrů a shořel.
S MiGy 15 od 6. sbolp z Přerova (1965-91) jsme často používali záložní letiště Vyškov, Polička, Pacov, Tchořovice.
V 80tých letech záložní letiště pro 1. slp v Českých Budějovicích. Zdroj.
Letiště zrušeno a převedeno v roce 2008 na Technický a zkušební ústav stavební Praha, s. p., který z letiště vytvořil zkušební polygon. Video.