6. stíhací bombardovací letecký pluk VÚ 3842

28.10.2016

Velitelem 6. slp na Sliači od 1.7.1961 byl mjr. Ján Paprčka. K 1. září 1961 je 6. slp přejmenován na 6. sbolp.

28. srpna 1964 obrovský letecký den ve Zvolenu za účasti Chruščova.


Pluk je 23. září 1965 přemístěn do Přerova. Letiště se uvolnilo po zrušených 24. a 25. bolp.

Velitelem pluku od 1.11.1965 byl pplk. Ján Paprčka.

U velitelského roje 6. sbolp v Přerově byl vrtulník Mi-1.  Instruktor PCK pilot kpt. Miroslav Karas.

15.7.1966

Mi-1

?

?

Prudké zapnutí spojky a vysazení motoru.

.  

19.7.1966

Mi-1

kpt. Kocánek V.

?

Poškození listů při přistání.

Velitelem pluku od 18.11.1966 byl pplk. Ján Jurčo. Pluk přešel pod 2. sbold.

9.7.1968

Mi-1 4042

kpt. Karas Miroslav, ZV ILS 6. sbolp

Hustopeče nad Bečvou

Střet s dráty. Přetržení dvou drátů o podvozkovou vzpěru. Po přistání kontrola funkcionářem ILS a odlet. Utržený pojížděcí světlomet a ohnutá vzpěra.

---------- Okupace 21.8.1968 ----------

10.12.1968

Mi-1 4007

kpt. Císař Zdeněk

?

Poškození listu při roztáčení rotoru.

K 1.2.1969 byl ve stavu jeden vrtulník Mi-1.

Dnem 28. srpna 1969 přešel pluk od 2. sbold pod 34. sbold.

Od září 1969 měl pluk dvě Mi-1.

Velitelem pluku od 17.1.1972 byl pplk. Jaroslav Fleišhans.

Velitelem pluku od 21.11.1974 byl mjr. Ing. Ján Váňa.

Velitelem pluku v roce 1976 byl mjr. Miroslav Tuter.

Velitelem pluku od 26.11.1976 byl kpt. Ing. Antonín Heidingsfeld.

Velitel pluku pplk. Ing. Antonín, ZV ILS kpt. Ing. Josef Švehlík. DSP - spojovací pilot mjr. Jiří Chudoba.

10.6.1982

Mi-1 1035

mjr. Chudoba Jiří

Dlouhá Lhota

Při přistávání v 1 m se motor prudce zastavil. Přistání bez poškození. Vrtulník se přesunul po zemi do 1. LVO Bory.

Vyřazení vrtulníku Mi-1 v roce 1983.

Velitelem pluku od listopadu 1983 byl mjr. Ing. Pavel Štrůbl.

Velitelem pluku od července 1985 byl pplk. Ing. Jan Kovanda.

Velitelem pluku v roce 1989 byl pplk. Ing. Emil Pupiš.

---------- Převrat 17.11.1989 ----------

6. sbolp byl k 31. červenci 1991 zrušen.