MAPA.
14.06.2024
, , od prosince 1926 do 1939.
31.5.1930 nehoda letounu Aero DH.50A, výr. č. 4, L-BAHD od ČSA u Hustopečí. Letoun 25.2.1931 zrušen.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
14.4.1945 letouny Il-2 od 5 шак, 5 ВА pod přikrytím stíhačů od 331 иад, 5 шак, 5 ВА zaútočily na německé jednotky u obce Milotice (okres Hodonín), Dubňany (okres Hodonín), Mutěnice (okres Hodonín), Starovičky, Němčičky, Čejč, na nádraží ve Velkých Pavlovicích. Deník bitevního korpusu.
----------
----------
16.4.1945 letouny Il-2 od 5 шак, 5 ВА pod přikrytím stíhačů od 331 иад, 5 шак, 5 ВА zaútočily na německé jednotky u obce Klobouky u Brna, Hustopeče, Pohořelice (okres Brno-venkov), Tuřany (okres Brno-město), Slavkov u Brna (okres Vyškov) a na nádraží obce Křenovice (okres Vyškov), Pouzdřany. Deník bitevního korpusu.
16.4.1945 sovětští stíhač sestřelili Fw 190 F-8 WNr. 931475 "bílá 9" od 1./SG 4 ze Stichovic. Pilot Ogefr. Walter Weidig nezvěstný. Sestřely německých a sovětských stíhaček nad jižní Moravou.
----------
----------
----------
----------
----------
----------
----------
----------
V dubnu 1945 obyvatelé obce Starovičky pracovali na výstavbě polních letišť na Zajeckách a Frajakrách. Kde to je?
----------
25.4.1945 se letiště Ringelsdorf (Rakousko) přesunul 73 гиап, 6 гиад, 3 гиак, 5 ВА. Přehled bojové činnosti stíhacího korpusu. . MAPA.
----------
----------
----------
V noci z 27.4. na 28.4.1945 noční bitevní letoun Hs 129(?) spíš Si 204 shodil šest pum kalibru 50-100 kg na polní letiště, které spadly mimo hranice polního letiště. Přehled bojové činnosti pluku.
----------
----------
----------
1.5.1945
----------
----------
----------
----------
----------
----------
----------
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
----------
V přehledu bojové činnosti za květen 1945 se popisuje přepad nepřátelských letounů pomocí vizuálního navedení a také pomocí radiolokátoru Redut. Problém byl v nemožnosti zjistit typ letounu, což způsobovalo problém kolik letounů vypustit na přepad. Rádiové a radiotechnické prostředky ВВС РККА. Kde radary stály? Přehled bojové činnosti pluku.
----------
K 10.5.1945 rozmístění útvarů 5 ВА.
73 гиап, 6 гиад, 3 гиак, 5 ВА s Jak-9, Густопече. Podle Wikipedie od května 1945 ubytování v obci Čejkovice (?).
Velitel 73 гв. иап Як-9 кп гв.пп Порфирий Афанасьевич Михайлюк Porfirij Afanasjevič Michajljuk a náčelník štábu нш гв.м Александр Николаевич Клименченко Alexandr Nikolajevič Klimenčenko.
Spojařce Anně Makarovně Skorobogatovoj - Незабудке от братишек соколов. Ниж. р. слева-направо Пишкан, Иван Аникеевич 31 гиап, Решетов Алексей Михайлович 31 гиап, Морозов, Фотий Яковлевич 31 гиап. Верх. Р. Нестеров, Игорь Константинович 31 гиап, Люсин, Владимир Николаевич 85 гиап, Чистяков Евгений Михайлович 73 гиап. Hrdinové SSSR. Dolní řada zleva: I. Piškan, A. Rešetov, degradovaný F. Morozov. Nahoře I. Něstěrov, V. Ljusin, E. Čistakov. Kdy a kde?
Letoun Po-2 na polním letišti na Zaječskách . Podrobnosti.
9.8.1945 Jerjomin odletěl do Moskvy s letounem Jak-3, kterého technici 73 гиап, 6 гиад, 3 гиак, 5 ВА vyšperkovali. Kdy a kde?
Интервью с Евгением Алексеевичем Радченко.
Přestěhoval se 73 гиап, 6 гиад, 3 гиак, 5 ВА s Jak-1, Jak-9 z polního letiště Hustopeče na polní letiště Kobylí? Ubytování bylo v Čejkovicích.
Ortofotomapa z roku 1953 a 2009.