29.06.2025
MAPA.
od 27.12.1921 do prosince
1926.
V České Kamenici měl zámek Ulrich Ferdinand Adolf Antonius Bonaventura Maria Fürst Kinsky von Wchinitz und Tettau velkostatkář Oldřich Ferdinand Kinský z Heřmanova Městce.
Letiště bylo nedaleko hřbitova. Hangár. Od kdy?
Od roku 1922 létal velkostatkář Oldřich Ferdinand Kinský s letadlem Hansa-Brandenburg C.I. mezi Heřmanovým Městcem (okres Chrudim) a Českou Kamenicí.
.
.
.
,
,
od prosince 1926 do 1939.
.
Od srpna 1928 měl Oldřich Ferdinand Kinský letoun Junkers K16 bo WNr. 467 L-BACA, později OK-ACA a D-2144.
.
1930
.
.
.
.
.
.
.
O Kinského přímém styku s Hitlerovým pobočníkem kpt. Fritzem
Wiedemannem mělo informace i četnické oddělení v Ústí nad Labem, ve
své zprávě pro Zemské četnické velitelství v Praze ze dne 31.7.1938
o "podezřelé činnosti velkostatkáře Oldřicha Ferdinanda Kinského"
uvádí poznatky četnické stanice v České Kamenici, kde měl Kinský svůj
zámek:
Oldřich Ferdinand Kinský odletěl 26.7.1938 do Berlína a jak se proslýchá,
odletí dále do Londýna, kde vejde ve styk s jeho známými šlechtici,
s kterými bude vyjednávati o požadavcích Sudetoněmecké strany
v Československé republice. Důvěrně bylo dále zjištěno, že
velkostatkář Kinský jest ve spojení, resp. v osobním styku s pobočníkem
Adolfa Hitlera, kapitánem Wiedemannem, neboť s ním již měl
telefonické hovory...
----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
6.10.1938 Ulrich Ferdinand Adolf Antonius Bonaventura Maria Fürst Kinsky von Wchinitz und Tettau vítá na náměstí Adolfa Hitlera.
Ve Zprávě MNO hlavního štábu pro parlament z 29.11.1938 je stav letišť v ČSR. Letiště hotová v odstoupeném území - Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Cheb, Česká Kamenice, Břeclav, Chyše, Stříbro, Dobřany, Liberec, Moravská Třebová, Studénka, Litovel, Přáslavice, Rimavská Sobota, Lučenec, Košice a Užhorod.
19.12.1938 Ulrich Ferdinand Adolf Antonius Bonaventura Maria Fürst Kinsky von Wchinitz und Tettau umírá ve Wien.
.
.
.
Od roku 1942 letiště využívala firma Weser Flugzeugbau, G. m. b. H. (W. F. G) v Rabštejně.
Přistávaly zde spojovací letadla.
.
.
5.5.1945 nouzové přistání letounu Si 204 WNr. 351512 "NP+OZ". Pětičlenná osádka, včetně velitele letounu Roberta Brücha vyvázla bez zranění. Letecká badatelna.
8.5.1945 sovětské bombardovací letouny Pe-2 od od 4 бак, 2 ВА pod ochranou stíhaček P-39 Airacobra od 211 гиап, 23 гиад, 6 гиак, 2 ВА a stíhaček Jak od 728 иап, 256 иад, 5 иак, 2 ВА zaútočily na ujíždějící Němce.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Vznikl ČNA odbočka Česká Kamenice.
V roce 1946 Ludvík Elsnic z ČNA odbočka Děčín-Podmokly převezl kluzák Schulgleiter SG 38 do Kunratic (okres Děčín), kde se létaly starty pomocí gumového lana. Působilo zde jak družstvo z Děčína, tak družstvo z České Kamenice.
26.5.1947 došlo k havárii Karla Nováka, jemuž se nepovedlo navázat do stoupavých proudů nedaleko letiště a poškodil kluzák při přistání. Přesto, že plachtaři z České Kamenice deklarovali, že by dokázali provést opravu v domácích podmínkách, byl Krajánek OK-8537 odeslán do opravy k firmě Kochman v Kralupech nad Vltavou až 11.10.1947, odkud se vrátil až v lednu následujícího roku.
Od roku 1947 plachtařský provoz ve Varnsdorfu.
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
.
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
.
.
---------- 1.6.1953 státní bankrot. ---------
Ortofotomapa 1954 a 2010.