Česká Kamenice Böhmisch Kamnitz

29.06.2025

MAPA.

od 27.12.1921 do prosince 1926.


V České Kamenici měl zámek Ulrich Ferdinand Adolf Antonius Bonaventura Maria Fürst Kinsky von Wchinitz und Tettau velkostatkář Oldřich Ferdinand Kinský z Heřmanova Městce.

Letiště bylo nedaleko hřbitova. Hangár. Od kdy?

Od roku 1922 létal velkostatkář Oldřich Ferdinand Kinský s letadlem Hansa-Brandenburg C.I. mezi Heřmanovým Městcem (okres Chrudim) a Českou Kamenicí.


.


.


.


, , od prosince 1926 do 1939.


.


Od srpna 1928 měl Oldřich Ferdinand Kinský letoun Junkers K16 bo WNr. 467 L-BACA, později OK-ACA a D-2144.


.


1930


.


.


.


.


.


.


.


1.7.1938 ortofotomapa.

O Kinského přímém styku s Hitlerovým pobočníkem kpt. Fritzem Wiedemannem mělo informace i četnické oddělení v Ústí nad Labem, ve své zprávě pro Zemské četnické velitelství v Praze ze dne 31.7.1938 o "podezřelé činnosti velkostatkáře Oldřicha Ferdinanda Kinského" uvádí poznatky četnické stanice v České Kamenici, kde měl Kinský svůj zámek:
Oldřich Ferdinand Kinský odletěl 26.7.1938 do Berlína a jak se proslýchá, odletí dále do Londýna, kde vejde ve styk s jeho známými šlechtici, s kterými bude vyjednávati o požadavcích Sudetoněmecké strany v Československé republice. Důvěrně bylo dále zjištěno, že velkostatkář Kinský jest ve spojení, resp. v osobním styku s pobočníkem Adolfa Hitlera, kapitánem Wiedemannem, neboť s ním již měl telefonické hovory... 

----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------

aa.png (466402 bytes)

6.10.1938 Ulrich Ferdinand Adolf Antonius Bonaventura Maria Fürst Kinsky von Wchinitz und Tettau vítá na náměstí Adolfa Hitlera.

Ve Zprávě MNO hlavního štábu pro parlament z 29.11.1938 je stav letišť v ČSR. Letiště hotová v odstoupeném území - Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Cheb, Česká Kamenice, Břeclav, Chyše, Stříbro, Dobřany, Liberec, Moravská Třebová, Studénka, Litovel, Přáslavice, Rimavská Sobota, Lučenec, Košice a Užhorod.

19.12.1938 Ulrich Ferdinand Adolf Antonius Bonaventura Maria Fürst Kinsky von Wchinitz und Tettau umírá ve Wien.


.


.


.


Od roku 1942 letiště využívala firma Weser Flugzeugbau, G. m. b. H. (W. F. G) v Rabštejně.

Přistávaly zde spojovací letadla.


.


.


5.5.1945 nouzové přistání letounu Si 204 WNr. 351512 "NP+OZ". Pětičlenná osádka, včetně velitele letounu Roberta Brücha vyvázla bez zranění. Letecká badatelna.

8.5.1945 sovětské bombardovací letouny Pe-2 od od 4 бак, 2 ВА pod ochranou stíhaček P-39 Airacobra od 211 гиап, 23 гиад, 6 гиак, 2 ВА a stíhaček Jak od 728 иап, 256 иад, 5 иак, 2 ВА zaútočily na ujíždějící Němce.

------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----

Vznikl ČNA odbočka Česká Kamenice.


V roce 1946 Ludvík Elsnic z ČNA odbočka Děčín-Podmokly převezl kluzák Schulgleiter SG 38 do Kunratic (okres Děčín), kde se létaly starty pomocí gumového lana. Působilo zde jak družstvo z Děčína, tak družstvo z České Kamenice.

1.7.1946 ortofotomapa.


26.5.1947 došlo k havárii Karla Nováka, jemuž se nepovedlo navázat do stoupavých proudů nedaleko letiště a poškodil kluzák při přistání. Přesto, že plachtaři z České Kamenice deklarovali, že by dokázali provést opravu v domácích podmínkách, byl Krajánek OK-8537 odeslán do opravy k firmě Kochman v Kralupech nad Vltavou až 11.10.1947, odkud se vrátil až v lednu následujícího roku.

Od roku 1947 plachtařský provoz ve Varnsdorfu.


---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------


.


--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------


.


.


---------- 1.6.1953 státní bankrot. ---------


Ortofotomapa 1954 a 2010.