01.01.2021
Od 1.5.1991 vrtulníky z jednotky 31. smltvpz
Bechyni sloužily ve středisku LZS v Českých Budějovicích
na letišti Planá.
Vrtulníky Mi-2 0715 a 4541 od odřadů v Bechyni byly v roce 1991 v LOK po přestavbě interiérů zbarveny žlutočerným nátěrem se znakem Záchrana 215.
Piloti: mjr. Jančík, mjr. Pejs, Jebavý, Piter-Bučko, Galčík, Vaník. Lékařský personál tvořili lékaři, zdravotníci a sestry od záchranné služby v Českých Budějovicích. Vrtulníky Mi-8 pro sekundární lety nadále startovaly přímo z Bechyně.
1. Memorial
Air Show v
Roudnici nad Labem 21.-23.6.1991 s účastí vrtulníku Mi-2
0715. Foto Petr Popelář.
Okolo 21.7.1992 sloužila Mi-8 1632 pro LZS z letiště Planá ,
(nebyla schopná žádná Mi-2) s posádkou Tibor Bednár, Stanislav Bauer a
Dalibor Hruška.
----------- Vznik Česka k 1.1.1993. ----------
Od 1.1.1993 volačka Kryštof 13 nahradila volačku Záchrana 215.
V květnu 1993 přebírá 11. vrp středisko LZS České Budějovice od rušené 31. ltvpz Bechyně.
Nedořešená legislativa propojující funkci LZS, její pravomoce a možnosti ve vztahu k civilnímu sektoru dovedla činnost vojenské LZS v průběhu roku 1993 do situace, která málem kulminovala jejím zrušením. Na přelomu roku 1993-94 dochází k zásadní změně v pojetí a filozofii LZS. Armádní záchranka má zabezpečovat cvičení vojsk, v mírovém životě by pak měla plnit i funkci humanitární.
Mi-2 8749 a pilot Miroslav Navrátil 23.6.1994 poblíž hořící Jitony Lišov.
Firma HELICOPTER, s.r.o. získala středisko LZS v Českých Budějovicích po armádě k 1.1.1995. Nový provozovatel přesunul středisko LZS na letiště Hosín.
Na letišti v Plané u Českých Budějovic se vybudoval základní úrovňový heliport LZS pro Kryštofa 13.
3.8.2015 z letiště Hosín se přesunul vrtulník LZS.
Středisko bylo k 31.12.2016 uzavřeno. Kryštof 13 se přesunul do Bechyně, kde s armádou budou působit i civilní českobudějovičtí 4 doktoři a 9 záchranářů.
Od 1.1.2021 firma DSA a.s. provozuje stanice Ústí nad Labem + České Budějovice.
Slouží vrtulník H135 OK-JIX.