05.03.2021
, , od 12.1926.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
V roce 1939 ing. Cyril Pantoflíček koupil Úpravnu zvířecích kůží pana Maxe Šenka v konkurzu (Radotín, Vrážská 1562/24a) Firma PANTOF se tam přestěhovala. Co vyráběla?
.
Výroba podvozků pro letouny Arado 96. Od kdy?
.
.
Výroba podvozků pro letouny Arado 396, Bf 109.
Měla být zahájena výroba podvozků pro Me 262.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Od roku 1945 konstrukce podvozků pro téměř všechna civilní a vojenská letadla vyráběná v tehdejším Československu. Seznam.
V roce 1945 byla jeho továrna „PANTOF“ C. Pantoflíček v Radotíně znárodněna. Proti Ctiboru Pantoflíčkovi samému byla uplatněna řada diskriminačních opatření (tzv. milionářská daň, exekuce na plat apod.).
.
.
Na letišti Točná bylo v poválečném nadšení letecky přeplněno.
---------- 25.2.1948 prezident Beneš dokončil předání moci komunistům ----------
Členové ČNA odbočky Modřany se proto dohodli se členy ČNA odbočka Radotín a ČNA odbočka Zbraslav že na polích mezi Zbraslaví a Radotínem vybudují letiště o rozměrech větších než 1 km. Jejich nový aeroklub se jmenoval ČNA Modřany, Radotín, Zbraslav. Letiště se nazývalo Zbraslav-Radotín.
Od ledna 1949 větší část modřanských pilotů začala zde létat.
Létal tu i pplk. Vladimír Šimůnek z Dobřichovic. V té době byl vojenským pilotem ve Kbelích. Se svým bratrem zkonstruoval letoun Kuňkadlo, které je dnes vystaveno v Národním technickém muzeu na Letné vedle Kašparova Blériota.
Na letišti byla také početná modelářská a parašutistická skupina.
Dřevěný hangár s klubovnou i palivovou nádrží pro motorová letadla na východní straně letiště.
Zdejší plachtaři využívaly vlnu, která vznikala na Barrandovských skalách. Při svých letech viděli i na práh dráhy letiště Ruzyně. V té době ještě ruzyňský letový provoz neomezoval sportovní piloty. Na zdejším letišti létali jak plachtaři tak motoroví piloti.
--------- 25.6.1950 komunisti přepadli Jižní Koreu ----------
3.6.1951 je XE-II-C předváděn na Baních, na letišti Zbraslav-Radotín, v Chuchli (přeskakoval překážky na závodišti) a na letišti Točná.
Někteří plachtaři z Točné byli cvičeni na motorových letadlech pod vedením Pikerta a Jana Haška.
28.10.1951 točňáci, doletivší na radotínský svah, tam dlouho plachtili i přistávali na radotínsko-zbraslavském letišti.
Když pak v roce 1952 vznikl Dobrovolný svaz lidového letectví (DOSLET), soustředili se na Točné plachtaři (název APZ Auto Praga Vysočany) a na letišti Zbraslav-Radotín piloti motorových letadel (název APZ Jawa Pankrác?
15.7.1952 naposledy točňáci, doletivší na radotínský svah, tam dlouho plachtili i přistávali na radotínsko-zbraslavském letišti.
Kluzák Zlín Z 23 Honza a v pozadí větroň Zlín Z 24 Krajánek , větroň Zlín Z 125 Šohaj v. č. 161 od 23.6.1950 OK-0619 , . Kdy?
Od ledna 1953 nastalo období Svazarmu a obě letiště byla zařazena do jeho struktury.
Ortofotomapa 1953 a 2010.
Točná zprvu pokračovala jako plachtařská základna a na radotínském letišti probíhaly intenzívní kurzy motorářů.
Koncem roku 1954 letiště Zbraslav-Radotín bylo zrušeno. Motoráři se přestěhovali na letiště Kladno.
Nyní je na jeho místě jahodová plantáž.