Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
17.11.2020
MAPA.
od února 1914
od října 1914
od listopadu 1916
od 1.7.1918.
od 1.11.1918 do 27.11.1918.
19.11.1918 přistál Otto Schrimpel (ex. Flik 61J) s letounem Hansa-Brandenburg C.I v Lanškrouně. Byl zadržen setninou vysokomýtského 30. střeleckého pluku, protože převážel bez dokladů součástky ke kulometům a bednu střeliva do centra sudetoněmeckého odporu v Liberci, kde měl zanechat i letadlo. Nebo převážel jak propagandistické tiskoviny, tak i zbrojní součástky. Podrobnosti.
Od 20.11.1918 do 15.1.1919 byl Otto Schrimpel příslušníkem kurýrní služby státní správy provincie Deutschböhmen v Trutnově.
Třicátníci letoun nechali převést do Vysokého Mýta a po několik dnů byl vystavován na cvičišti-letišti Harta. Podrobnosti.
od 27.11.1918 do 1919.
od 1919 do 27.12.1921.
od 27.12.1921 do prosince 1926.
, , od prosince 1926 do 1939.
Výstavba polního letiště. Kde bylo?
----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
Ve Zprávě MNO hlavního štábu pro parlament z 29.11.1938 je stav letišť v ČSR. Letiště ve stadiu budování v odstoupeném území - Banín, Šumperk - Zábřeh, Doksy - Tuhaň, Lanškroun, Dvorce - Moravský Beroun, Vítkov - Budišov, Levice, Nové Zámky, Vráble, Velký Fedýmeš - Veĺké Úlany, Trnovec nad Váhom - Horný Jatov, Mukačevo.
Provoz německých plachtařů za války. Kde to bylo?
MAPA. Flugwache 17 a (letecká hláska) na Zámecké hoře 435 m n. m. podřízena Fluko Brünn.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Po válce se členové ČNA odbočka Ústí nad Orlicí vypravili do Lanškrouna, kde nalezli kluzák Schulgleiter SG 38.