13.03.2017
Od roku 1978 zaváděné vrtulníky Mi-24D byly obdivuhodné pro svoji rychlost a pohyblivé stanoviště kulometu v přídi.
S nárůstem aktivity amerických vrtulníků u státní hranice vyvstala potřeba jim efektivně čelit. Protože proudové stíhací letouny byly bezmocné proti nízkolétajícím pomalým cílům, nezbylo než použít tyto rychlé vrtulníky jako stíhací.
Na střelnicí ve
VVP Žárovice se cvičila střelba na upoutané
meteorologické balóny. V roce 1985 se nad letištěm v Prostějově uskutečnil
vzdušný boj mezi Mi-24D a Sojkou. Od roku 1985 se pracovalo na konstrukci
bezpilotního letounu Sojka, který měl splňovat úlohu vzdušného terče pro
nácvik střelby z vrtulníku Mi-24. Praktické ověřování se konalo ve VVP
Hradiště a VVP Malacky. Projekt vedl pplk. Ing. Olejník. Prvním pilotem
Mi-24 který uskutečnil steče a také ověřoval ostré střelby byl Viktor
Galata. Terč se nepodařilo zavést do výroby. (L+K
1/06)
Pronásledování UFO dne 12.7.1987. Podrobnosti.
Zaměřovače
Mi-24 mají v přední kabině pilota
operátora zaměřovač
KPS-53.
Kapitán má v
zadní kabině zaměřovač ASP-17V (u Mi-24V).
a
.
Kulomety
Čtyřhlavňový kulomet 9-A-624 ráže 12,7 mm
Vrtulníková unifikovaná gondola GUV-9-A-669 (kulometná varianta
obsahuje kulomet 9-A-624 a dva kulomety 9-A-622 ráže 7,62) (podvěšena
u Mi-24V) ,
Kanony
Unifikovaný kanonový kontejner UPK-23-250 (dvojkanon GŠ-23L (L+K
18/91)) (podvěšen u Mi-24)
Neřízené
raketové střely NRS
Raketomet UB-32A-24 se 32 NŘS S-5KO/MO ráže 57 mm s (4
raketomety u Mi-24, 6 x u Mi-17)