Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

The 2nd Armored Cavalry Regiment

08.05.2019

The first is the heritage of the Squadron as traced from what was then called Aviation Company of the 2nd Armored Cavalry Regiment, activated on 23 May 1960 at Nuremberg, Germany. Aviation Company consisted then of O-1 Bird Dog fixed wing aircraft, OH-13 Light Observation Helicopters, and a few radio-controlled drones.

In December 1966, the 52nd Colonel of the Regiment, James P. Cahill, officially redesignated the Regiment's Aviation Company as Air Troop, 2nd Armored Cavalry Regiment, and the following year moved the unit to Feucht Army Airfield. From Feucht, the Air Troop supported the Regiment's border surveillance mission. In July 1971, Air Troop again changed its designation to Air Cavalry Troop, 2nd Armored Cavalry Regiment.

helo3954.jpg (38633 bytes) In January 1976, Air Cavalry Troop fielded the new AH-1Q TOW Cobra armed helicopter, adding a third dimension to the Regiment's ability to engage threat armored vehicles. It was also noteworthy that in May 1976, the first border surveillance mission was conducted by an Air Cavalry Troop aircraft using Night Vision Goggles. A flight of 2 successfully flew the border trace using AN/PVS-5 goggles.

Throughout the late 1970's and early 1980's the Regiment's Air Cavalry Troop continued to grow and modernize. With this growth the Troop was divided in 2 in late 1976, forming Support Troop, and Air Cavalry Troop. Both Troops were responsible for surveillance along the Czechoslovakian border. 

On 16 October 1984, the Aviation Troops were again reorganized, this time as a Combat Aviation Squadron consisting of 7 troops, including 3 Air Cavalry, 2 Attack, one Combat Aviation (Utility Helicopter), and the Squadron Headquarters and Headquarters Troop. The eighth troop, the Aviation Unit Maintenance Troop (AVUM), was added on 11 July 1985.

In June 1987, the Combat Aviation Squadron was redesignated as the 4th Squadron, 2nd Armored Cavalry Regiment, the "Redcatchers." The Squadron's troops were officially designated as Headquarters and Headquarters Troop, N, O, P, Q, R, S, and AVUM troops, and in 1988 fielded UH-60A Blackhawks in S Troop. By November 1989, the 4th Squadron was no longer guarding against invading armies from the East, but was observing thousands who fled daily across the former Warsaw Pact border in search of freedom in the West.

 In December 1990, the Squadron deployed to Saudi Arabia with the rest of the 2nd Armored Cavalry Regiment. The Squadron led the Regiment across the Iraqi border on 23 February 1991 and conducted operations there screening along the Euphrates River until withdrawal in the second week of April 1991. The Squadron redeployed to Nuremberg with the Regiment and began preparations for deployment back to CONUS with the rest of the Regiment. However, as part of the post-Cold War drawdown Army wide and especially in Europe, the 4th Squadron was inactivated in 1992. The 2nd Armored Cavalry Regiment was moved for a brief period to Fort Lewis, Washington, and then on to Fort Polk, Louisiana.


The 2nd Armored Cavalry Regiment vyzbrojená i vrtulníky OH-13 byla aktivovaná 23.5.1960 v Norimberku. Od roku 1967 se přesunula na letišti Feucht Army Airfield poblíž Norimberka. Vrtulníky AH-1 přišly do výzbroje v lednu 1976 a brzo podnikly první lety kolem čs. hranice. V květnu 1976 dokonce v noci s pomocí brýlí pro noční vidění.

Posádky prováděli průzkum německo-československé hranice. Deggendorf byl běžně používán jako zastávka při akcích v jižní části německo-československé hranice. Plnění paliva se provádělo v kasárnách Bundesgrenzschutz v Deggendorfu. Pro mise podél severní části hranice to byl Hof a Grafenwöhr. Redcatcher missions se ale odehrávaly často i nad naším územím.

Cvičení Reforger v září-říjnu 1980, helo3939.jpg (218367 bytes) Reutem v Bavorsku, vrtulníky 2nd Armoured Cavalry Regiment helo3940.jpg (367182 bytes) "Sabre" Squadron, helo3933.jpg (356143 bytes), helo3941.jpg (346713 bytes) Bell 209 AH-1Q Cobra, helo3934.jpg (233945 bytes) Bell 206A-1 OH-58C Kiowa, helo3936.jpg (328774 bytes) Bell 204 UH-1H Iroquois.

V roce 1986 se situací na "železné oponě" zabýval britský časopis Defence Helicopter World. Prosincové dvojčíslo přišlo s velmi zajímavým článkem "On the border". Autor David Oliver zde vyzpovídal operační piloty 2. vrtulníkové brigády, kteří si říkali Redcatchers, tedy přeloženo jako Rudí lovci. Právě oni totiž byli nejčastějšími protivníky našich letců. Aby se pilot mohl stát plnohodnotným Redcatcher s vlastním volacím znakem, musel absolvovat tvrdou přípravu - to znamenalo dokonale prostudovat reliéf krajiny včetně asi osmdesáti vizuálních kontrolních bodů, a odlétat 60 hodin s kvalifikovaným pilotem v kabině OH-58C. Článek potom popisuje průběh běžného letu, jehož účelem byl většinou průzkum. Létaly zpravidla jeden až dva vrtulníky, průzkumná Kiowa "jištěná" AH-1F Cobrou, někdy se přidaly i speciální průzkumné EH-1. Přesná trať i doba letu byly vždy v kompetenci jen a pouze velitele posádky či roje.

Vždy několik kilometrů před hranicí se vedoucí pilot mise ohlásil velitelskému stanovišti brigády a potom sklesal do výšky vrcholků stromů. Minout hraniční čáru šlo prý velice snadno, byla totiž rozeznatelná pouze podle patníků. Dále jen pozorovali, zda se objeví "Hinds" či L-39. Létalo se i za velmi složitých povětrnostních podmínek. Letce bývalé Varšavské smlouvy však protivníci považovali za "sluneční piloty", kteří se příliš neobjevují ve špatném počasí (což mělo příčinu hlavně v lepším navigačním vybavení Američanů).

4.3.1987 dezertovali Komárek s Gorilem do Regensburgu. Redcatcher pilot Greg Fuchs později přistál vedle jejich Mi-2 "9429". Dnes se chlubí fotkou, na které stojí vedle Mi-2 s čs. helmou na hlavě.

V roce 1988 do služby přišly vrtulníky UH-60 Blackhawk.

Díky laskavosti pana Marka Carlisle (Damascus, Maryland, USA), který se v roce 1988 zúčastnil 15 průzkumných letů Redcatchers podle německočeskoslovenských hranic, můžu uveřejnit několik fotografií z druhé strany.

Vzlet AH-1F (s označením II) z letiště Hof.

Vzlet OH-58C z Feucht Army Airfield poblíž Norimberka.

AH-1F (s označením III)

AH-1F (s označením III)

Vzlet z Bundesgrenzschutz kasáren v Deggendorfu

 

AH-1F (s označením II)

U patníků.

Přílet k Havranu.

Havran.

Strážní věž.

Ostrý - 1280 m nad mořem.

Ostrý - 1280 m nad mořem. AH-1F (s označením III)

Činnost na čs. straně.

Kasárna roty Pohraniční stráže Svatá Kateřina u Nýrska.

Let ve skupině

Průlet Mi-24V kolem plotu.

helo3937.jpg (363442 bytes) Sikorsky S-70A UH-60A Black Hawk, Grafenwohr 13.6.1988. helo958.jpg (184471 bytes)

AH-1F (s označením II) Cobra u Dyleně.

helo959.jpg (154368 bytes) AH-1F (s označením II).  Tato fotografie je z Chebského okresu, obec Šlapany, na fotografii před Cobrou je vidět za tmavším pruhem trávy cesta  a je vidět několik bílých tyčí. Domy v pozadí jsou právě Šlapany, ta vyšší budova je bytový dům, a ty nižší domky vlevo vlastnilo zemědělské družstvo.  Úsek je mezi rotou  Starý Hrozňatov  a  Svatý Kříž.
Video: Mi-24V nad "Železnou oponou" AH-1F. Mi-24V.

Další fotky Marka Carlisle.

V roce 1991 the 4th squadron of the 2nd Armored Cavalry Regiment opustila Norimberk a odletěla do Perského zálivu. Po válce byla poslána domů do Louisiany.