4. letecký školní pluk VÚ 8727 Piešťany

19.12.2016

4. lšp se musel 3.10.1968 přemístit ze Sliače do Piešťan.

6.11.1968

Mi-1MU "6019"

+ mjr. Pavlík Ladislav, kpt. Čipkár Vladislav

U Vrbové

Nácvik klesání autorotací v noci. Vysazení motoru. Při přistání do terénu pozdní zpozorování země, kvůli nesprávně nastavenému světlometu. Instruktor vymrštěn z kabiny, pod troskami se udusil. Oba nebyli připoutáni a bez přileb.

28.1.1969

Mi-4 "9514"

mjr. Kryštof Pavol, ?, ?

Trenčín

Ztráta výkonu ve visu. Pozemní rezonance. Destrukce podvozku. Převrácení. helo9774.JPG (94974 bytes), helo9775.JPG (155581 bytes).

.

25.11.1969

Mi-1 "4031"

mjr. Bohdanecký Karel

?

Vysazení motoru po vzletu. Podrobnosti.

.

4.3.1970

Mi-4 "4153"

mjr. Ruppeld Jaroslav, ?, ?

SZ Spišské Vlachy

Závada motoru. Přistání do terénu. Propálená svíčka.

.

20.5.1970

Mi-1 "5011"

mjr. Píša Julius, žák

?

Při vzletu se odjistilo řízení. Přistání a otočení se o 180 stupňů na zemi. Poškozena ocasní vrtulka.

K pluku přichází v roce 1970 pilot Stanislav Hradský. Sloužil u kežmarského roje. S Mi-1 cvičil s protiletadlovci zrcadlovou střelbu.

Přeškolení plzeňských svazarmovců na Mi-1 bylo zorganizováno jako vojenské cvičení v Piešťanech v březnu 1972, kam byli z Plzně pozváni Bělohlavý, Benda, Mann, Matějovský. Během přeškolení v Piešťanech každý nalétal cca 10 hodin, z toho 5 sólo. 

Od 1.1.1973 jsou u pluku po dobu 7 měsíců teoreticky přeškolováni svazarmovští piloti (pan Krutina a další) na vrtulník Mi-1.

V roce 1973 se 4. lšp přejmenoval na odloučenou část 1. lšp v Přerově, v podřízenosti VVLŠ SNP Košice.