4. letecký školní pluk VÚ 8727 Piešťany
12.07.2019
4. lšp se musel 3.10.1968 přemístit ze Sliače do Piešťan.
6.11.1968 |
Mi-1MU "6019" |
+ mjr. Pavlík Ladislav, kpt. Čipkár Vladislav |
U Vrbové |
Nácvik klesání autorotací v noci. Vysazení motoru. Při přistání do terénu pozdní zpozorování země, kvůli nesprávně nastavenému světlometu. Instruktor vymrštěn z kabiny, pod troskami se udusil. Oba nebyli připoutáni a bez přileb. |
.
28.1.1969 |
Mi-4 "9514" |
mjr. Kryštof Pavol, ?, ? |
Trenčín |
Ztráta výkonu ve visu. Pozemní rezonance. Destrukce podvozku. Převrácení.
|
.
25.11.1969 |
Mi-1 "4031" |
mjr. Bohdanecký Karel |
? |
Vysazení motoru po vzletu. Podrobnosti. |
.
4.3.1970 |
Mi-4 "4153" |
mjr. Ruppeld Jaroslav, ?, ? |
SZ Spišské Vlachy |
Závada motoru. Přistání do terénu. Propálená svíčka. |
.
20.5.1970 |
Mi-1 "5011" |
mjr. Píša Julius, žák |
? |
Při vzletu se odjistilo řízení. Přistání a otočení se o 180 stupňů na zemi. Poškozena ocasní vrtulka. |
K pluku přichází v roce 1970 pilot Stanislav Hradský. Sloužil u kežmarského roje. S Mi-1 cvičil s protiletadlovci zrcadlovou střelbu.
Přeškolení plzeňských svazarmovců na Mi-1 bylo zorganizováno jako vojenské cvičení v Piešťanech v březnu 1972, kam byli z Plzně pozváni Bělohlavý, Benda, Mann, Matějovský. Během přeškolení v Piešťanech každý nalétal cca 10 hodin, z toho 5 sólo.
Od 1.1.1973 jsou u pluku po dobu 7 měsíců teoreticky přeškolováni svazarmovští piloti (pan Krutina a další) na vrtulník Mi-1.
V roce 1973 se 4. lšp přejmenoval na odloučenou část 1. lšp v Přerově, v podřízenosti VVLŠ SNP Košice.