1. spojovací letka VÚ 3467 Plzeň
12.07.2019
K 1.9.1974 se příbramská 1. spojovací letka přesunula na bývalé letiště Plzeň-Škvrňany s vrtulníky Mi-1 a Mi-4.
Ta byla přímo podřízena velitelství 10. LA. Přes toto velitelství byla řízena a jím byl zabezpečován její výcvik a provoz. Operačně však byla nadále podřízena velení 1. A v Příbrami. Velitelem nově ustavené plzeňské 1. spojovací letky v roce 1974 se stal dosavadní velitel zrušené 19. vrtulníkové letky pplk. Jaroslav Dlubal. ZV ILS mjr. Vítězslav Pavlus.
Pozemní zabezpečení na letišti Plzeň zajišťovala 11. rota letištního a radiotechnického zabezpečení VÚ 5620 11. rlrtz pod velením mjr. Kudrličky.
1. spojlt byla složena z vrtulníků Mi-1 (dva roje) a Mi-4 (jeden roj) a byla kromě spojovacích, kurýrních a přepravních úkolů používána také při řízení dělostřelecké palby a pro zabezpečení velení.
Opravy vrtulníků zajišťovaly 1. LTO umístěné ve velkém hangáru.
K 1.11.1975 byly zrušeny provozní oddělení a nově byly ustanoveny funkce zástupce velitele letky ILS.
V roce 1976 probíhal u letky výcvik pilotů vrtulníků v záloze. Svazarmovští piloti ? se cvičili v létání na Mi-1 na III. třídu. Instruktoři ?
V roce 1977 k letce přišel pilot Eduard Krutina.
Mi-1 3018 při monitorování hladiny čistoty řek pro povodí Berounky - Plzeň.
8.3.1978 |
Mi-1 3017 |
por. Antoš Jiří |
Plzeň |
Krátkodobé vysazování motoru. Závada magneta. |
.
13.9.1978 |
Mi-4 0791 |
mjr. Horáček Jiří, mjr. Vaněček Jaroslav, por. Lapák Zdeněk |
Malacky - prostor B |
4 min zpoždění a střelba kulometem na terče v jiném prostoru. |
5.12.1978 |
Mi-4 0891 |
mjr. Kubeš Antonín, kpt. Schejbal Jan, kpt. Vozka Jaroslav |
? |
Zápach hydrauliky. Únik hydrauliky. Prasklé potrubí. |
.
5.12.1978 |
Mi-1 3017 |
kpt. Zaspal Vladimír |
Plzeň |
Třesení za letu. |
.
5.4.1978 |
Mi-1 3012 |
npor. Antoš Jiří |
Plzeň |
Pokles tlaku paliva a otáček motoru. Porucha výškové korekce. |
.
16.5.1979 |
Mi-4 0791 |
kpt. Lojík Alois, mjr. Pašek Luděk, pprap. Václav David |
? |
Kouř v nákladovém prostoru. Přistání do terénu. Závada SRO-2. |
.
17.6.1980 |
Mi-1 |
npor. Antoš Jiří |
Plzeň |
Malé otáčky motoru při vzletu. Přistání. Ocelové třísky v oleji. |
V roce 1980 přebírá velení mjr. F. Dvořák, který však po roce odchází do Prostějova. Velitelem se poté stává mjr. Jiří Horáček. ZV ILS mjr. Ladislav Hovorka.
15.1.1981 |
Mi-1 4008 |
kpt. Řanda Josef |
Plzeň |
Krátkodobý nepravidelný chod motoru. Pokles otáček. Rány v motoru. příčina nezjištěna. |
.
2.2.1981 |
Mi-1 3019 |
npor. Antoš Jiří |
Plzeň |
Nepravidelný chod motoru. Pokles otáček. Průraz izolátoru v kolénku svíčky. |
.
22.6.1981 |
Mi-4 7147 |
mjr. Pašek Luděk, mjr. Horáček Jiří, pprap. David Václav |
? |
Zápach spáleniny. Závada SRO-2. |
.
2.7.1981 |
Mi-4 9149 |
pplk. Dvořák František, mjr. Pašek Luděk, kpt. Vozka Jaroslav |
Plzeň |
Nepravidelný chod motoru. Proražená izolace vysokonapěťových kabelů k zadním svíčkám. |
.
2.7.1981 |
Mi-1 5004 |
kpt. Střecha Josef |
Plzeň |
Závada RSIU-3M. |
V roce 1982 od letky odešel pilot Eduard Krutina.
Vrtulníky Mi-1 byly vyřazeny v roce 1983. Přišly vrtulníky Mi-2.
Spojenecké cvičení Štít
84.
11.10.1984 na letišti Plzeň se podařilo vyfotit skupinu všech tehdy sloužících typů vrtulníků, .
Na podzim 1984 na letišti Plzeň byly vrtulníky Mi-2 8747, 8750, ...
Vrtulníky Mi-4 byly vyřazeny v roce 1984.
Na jaře 1985 přišel pilot Stanislav Kutheil. ,
V říjnu 1985 se letka přejmenovala na 1. letku velení a průzkumu 1. lt vpz VÚ 3970 a přesunula do Dobřan. Pozemní zabezpečení 11. rota letištního a radiotechnického zabezpečení VÚ 5620 11. rlrtz se přesunula též do Dobřan.