15.04.2025
V červenci 1992 byl zahájen provoz ve středisku LZS v Liberci Kryštof
18
Přistání na Městském stadionu Výšina - Tanvald.
1.1.1993 středisko LZS převzala firma DELTA SYSTEM - AIR, s. r. o.
Vrtulník Mi-2 OK-PIP v roce 1993 .
3.4.1993 |
Mi-2 OK-MIP | Rogl, MUDr. Pelikán, Zajac | Český Dub | Při startu ve výšce okolo 20 m zavadili o zeď kostela. Poškozeny dva koncové oblouky. |
Vrtulník Mi-2 OK-MIP v dubnu 1993
Do služby byly časem nasazeny místo Mi-2 vrtulníky Eurocopter AS 355 F2.
Společné cvičení IZS v Liberci dne 9.6.1999. (L+K 19/99)
Ministerstvo
zdravotnictví šetří okolnosti dvou letů vrtulníku Letecké záchranné služby
v Liberci v červenci 1999. Vrtulník předváděl ukázku záchranné akce ve
Skalici na Novoborsku a v Hoškovicích. Lety mělo zaplatit Ministerstvo
zdravotnictví ač smluvně vrtulník může letět pouze k zásahu. Lety nařídil
ředitel libereckého střediska záchranné služby MUDr. Pavel Janda.
2.9.2002 | AS 355 F2 OK-BIC | ? | ? | Nepodařilo se spustit motor při odletu z místa zásahu. |
Představení EC 135 T1 v únoru 2003.
31.10. cvičení v Bedřichově a 10.11.2003 v Kořenově. (L+K 5/04)
11.1.2005 přiletěl nový vrtulník EC 135 T2 OK-DSC a 18.1. byl s ním zahájen
provoz.
a
Foto Miloš Odstrčil.
23.4.2005 ,
.
Foto Zdeněk Vrba.
29.6.2010 se v Jablonci nad Nisou konal tradiční Den Integrovaného Záchranného Systému, který byl zakončen velkolepou ukázkou vrtulníku EC 135 T2 liberecké letecké záchranné služby. Fotky Davida Modrého.
Zaplavená obec Bílý Kostel.
Vrtulník odvezl do bezpečí 22 osob.
Vrtulník záchranné služby ve virtuální prohlídce.
Liberecký pracovní vyvýšený heliport je ojedinělou samostatně stojící 20 metrů vysokou stavbou, na kterou mohou dosednout i těžší záchranářské vrtulníky o celkové hmotnosti maximálně 6 400 kilogramů. „Heliport je koncipován tak, že vrtulník dosedne na automaticky vyhřívanou železobetonovou kruhovou desku o průměru 30 metrů, která je ocelovou lávkou spojena s pátým patrem pavilonu chirurgických oborů. Heliport je osazen 30 světelnými návěstidly plochy TLOF/FATO, 10 světelnými návěstidly přibližovacího systému APAPI a 4 světelnými návěstidly sestupového systému APAPI,“ popsal vedoucí oddělení investic Krajské nemocnice Liberec Tomáš Martenek s tím, že provoz heliportu je koncipován jako celoroční pro denní i noční provoz. Stavba atypického heliportu začala v areálu liberecké nemocnice v červnu 2013 a předkolaudační řízení je naplánováno na 21.5.2014. „Předpokládáme, že první vrtulník s pacientem zde přistane začátkem prázdnin, až získá heliport veškerá potřebná povolení včetně povolení od Úřadu pro civilní letectví, o které se žádá po kolaudaci,“ doplnil Tomáš Martenek. Stavba na třech nohách nabídne veřejnosti i volně přístupnou plošinu, která je ve výšce pěti metrů od země. „Druhá plošina ve výšce 17,5 metru je určena pouze pro technické účely, nachází se na ní rozvody veškerých instalací a bude veřejnosti nepřístupná,“ doplnil vedoucí oddělení investic. Ocelový skelet heliportu váží 230 tun a spojovací lávka dalších 31,5 tuny. Heliport za 40 miliónů korun je pro libereckou nemocnici naprosto zásadní stavbou, která zrychlí a usnadní transport těžce zraněných pacientů, kteří jsou přiváženi ze široké spádové oblasti i mimo Liberecký kraj do specializovaného traumacentra, kardiocentra anebo neurocentra.
Provoz od 25.6.2014. Virtuální
prohlídka heliportu.
2015 - Liberec má moderní heliport, vrtulníky přesto nemohou létat za tmy. idnes.cz
V únoru 2020 zahájená dostavba základního úrovňového heliportu HEMS na letišti v Liberci pro noční provoz vyšla na 6,7 milionu korun. Stavební část heliportu si vyžádala náklady 3 miliony korun, 3,4 milionu korun stály použité technologie a 300 tisíc ZZS LK zaplatila za projektovou dokumentaci. Zdroj.
Od 1.1.2021 firma DSA a.s. provozuje stanice LZS Liberec + Hradec Králové.
Nejmladší pilot záchranného vrtulníku Allain Schneider. L+K 11/23