Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Provoz LZS v Liberci  

25.09.2018

V červenci 1992 byl zahájen provoz ve středisku LZS v Liberci Kryštof 18 firmou BEL-AIR, s. r. o. Vrtulník Mi-2 OK-OIS.

Přistání na Městském stadionu Výšina - Tanvald.

1.1.1993 středisko LZS převzala firma DELTA SYSTEM - AIR, s. r. o. 

Vrtulník Mi-2 OK-PIP v roce 1993 ../helo1472.jpg (38892 bytes).

3.-4.1993

Mi-2 OK-MIP Rogl, MUDr. Pelikán, Zajac Český Dub Při startu ve výšce okolo 20 m zavadili o zeď kostela. Po přistání na libereckém letišti zjistili,
že na každém z listů chybí možná půl metru.

Vrtulník Mi-2 OK-MIP v dubnu 1993 ../helo1498.jpg (53919 bytes)

Vrtulník Mi-2 OK-JIX ../helo1052.jpg (49291 bytes), ../helo1053.jpg (50124 bytes), ../helo839.JPG (38102 bytes)

Do služby byly časem nasazeny místo Mi-2 vrtulníky Eurocopter AS 355 F2.

11.9.1996

AS 355 F2 OK-WIQ

Adamík, MUDr. Wachsmuth, Mackovík, pacientka

Heliport LZS Dvůr Králové

Po vzletu ve výšce 1,5 m prudké vibrace a klopení s dopředným pohybem proti budově. Tvrdé přistání s poškozením ocasního nosníku. Prasknutí uchycení listu rotoru - starflex. helo8258.jpg (467772 bytes)

Společné cvičení IZS v Liberci dne 9.6.1999. (L+K 19/99)

../helo802.jpg (21002 bytes)../helo834.JPG (17234 bytes)Ministerstvo zdravotnictví šetří okolnosti dvou letů vrtulníku Letecké záchranné služby v Liberci v červenci 1999. Vrtulník předváděl ukázku záchranné akce ve Skalici na Novoborsku a v Hoškovicích. Lety mělo zaplatit Ministerstvo zdravotnictví ač smluvně vrtulník může letět pouze k zásahu. Lety nařídil ředitel libereckého střediska záchranné služby MUDr. Pavel Janda.

../helo836.JPG (31820 bytes), ../helo1051.jpg (58896 bytes), ../helo837.JPG (39968 bytes)../helo1055.jpg (75020 bytes), ../helo1057.jpg (60337 bytes).

2.9.2002 AS 355 F2 OK-BIC ? ? Nepodařilo se spustit motor při odletu z místa zásahu.

Představení EC 135 T1 v únoru 2003.

OK-BIC v červnu 2003. helo3021.jpg (99777 bytes)

31.10. cvičení v Bedřichově a 10.11.2003 v Kořenově. (L+K 5/04)

helo2322.jpg (1499868 bytes) Podzim 2004.

11.1.2005 přiletěl nový vrtulník EC 135 T2 OK-DSC a 18.1. byl s ním zahájen provoz. helo2450.JPG (502078 bytes) a helo2451.JPG (574885 bytes) Foto Miloš Odstrčil.

23.4.2005 helo2937.jpg (67612 bytes), helo2938.jpg (94178 bytes). Foto Zdeněk Vrba.

28.1.2006 helo2817.jpg (1553606 bytes). Foto Zdeněk Vrba.

29.6.2010 se v Jablonci nad Nisou konal tradiční Den Integrovaného Záchranného Systému, který byl zakončen velkolepou ukázkou vrtulníku EC 135 T2 liberecké letecké záchranné služby. Fotky Davida Modrého.

Zaplavená obec Bílý Kostel. Vrtulník odvezl do bezpečí 22 osob.

Vrtulník záchranné služby ve virtuální prohlídce.

Liberecký pracovní vyvýšený heliport je ojedinělou samostatně stojící 20 metrů vysokou stavbou, na kterou mohou dosednout i těžší záchranářské vrtulníky o celkové hmotnosti maximálně 6 400 kilogramů. „Heliport je koncipován tak, že vrtulník dosedne na automaticky vyhřívanou železobetonovou kruhovou desku o průměru 30 metrů, která je ocelovou lávkou spojena s pátým patrem pavilonu chirurgických oborů. Heliport je osazen 30 světelnými návěstidly plochy TLOF/FATO, 10 světelnými návěstidly přibližovacího systému APAPI a 4 světelnými návěstidly sestupového systému APAPI,“ popsal vedoucí oddělení investic Krajské nemocnice Liberec Tomáš Martenek s tím, že provoz heliportu je koncipován jako celoroční pro denní i noční provoz. Stavba atypického heliportu začala v areálu liberecké nemocnice v červnu 2013 a předkolaudační řízení je naplánováno na 21.5.2014. „Předpokládáme, že první vrtulník s pacientem zde přistane začátkem prázdnin, až získá heliport veškerá potřebná povolení včetně povolení od Úřadu pro civilní letectví, o které se žádá po kolaudaci,“ doplnil Tomáš Martenek. Stavba na třech nohách nabídne veřejnosti i volně přístupnou plošinu, která je ve výšce pěti metrů od země. „Druhá plošina ve výšce 17,5 metru je určena pouze pro technické účely, nachází se na ní rozvody veškerých instalací a bude veřejnosti nepřístupná,“ doplnil vedoucí oddělení investic. Ocelový skelet heliportu váží 230 tun a spojovací lávka dalších 31,5 tuny. Heliport za 40 miliónů korun je pro libereckou nemocnici naprosto zásadní stavbou, která zrychlí a usnadní transport těžce zraněných pacientů, kteří jsou přiváženi ze široké spádové oblasti i mimo Liberecký kraj do specializovaného traumacentra, kardiocentra anebo neurocentra. 

Provoz od 25.6.2014. Virtuální prohlídka heliportu.

2015 - Liberec má moderní heliport, vrtulníky přesto nemohou létat za tmy. idnes.cz