BEL-AIR, s.r.o.
04.11.2019
IČO: 17321182
Na revíne 7, Bratislava 831 01
V roce 1991 nově vzniklá bratislavská firma BEL-AIR. s. r. o. Společníci byli Janček, Hajtman, Havel, Michulek, Pajdlhauser, Stanislav. Ředitelem ing. Mikuláš Janček. Letovým ředitelem byl Jaroslav Pajdlhauser. Inspektorem byl Bohumil Michulek. Technickým ředitelem byl Marián Havel.
Firma si pronajala od firmy Tatra Air a. s. 16 vrtulníků Mi-2 a 2 vrtulníky Mi-8. (L+K
18/92)
Ve dnech 15.-19.11.1991 přeškolení a zakoupení Bella 206L-3 ve Forth
Worth. Piloti -
Pajdlhauser, Zemek, Vrábel, Průša. Technici - Cetkovský a Kolařík.
Provoz od ledna 1992. Firma působila v Chrudimi (vedoucího letového oddílu Havelka, později Fuxa, letový ředitel Vaněk, technický ředitel Zakl, obchodní ředitel Fuxa) a v Bratislavě-Ivánce. Čtyři stanice LZS v Česku (Ostrava, Jihlava, Ústí nad Labem, Liberec) a na pěti stanicích LZS na Slovensku (B. Bystrica, Bratislava, Žilina, Trenčín, Nové Zámky).
5.2.1992 kontrola úniku tepla pomocí termovize. Pilot Zemek.
Později zakoupila i vrtulníky Bell 206L-3. V Bratislavě v březnu
zdokonalovací výcvik na Bell 206L-3 C-FLWC.
Od 12.4.1992 Bell 206L-3 OK-WIO využíván pro LZS v Ostravě
(Kryštof 5) a OK-WIP byl na Slovensku - od 12.4. stanoviště
Bánská Bystrica a Bratislava. (L+K
12,17/92)
30.5.1992 |
Mi-2 OK-PIN |
Dupal |
Svatuše |
Při letu v malé výšce střet se zemí. Odpoutání pozornosti. |
5.-6.6 1992 se leteckého dne v Ruzyni účastnil Bell 206L-3 OK-WIO.
Vrtulník Mi-2 OK-PIT v Trenčíně v roce 1992. (L+K 12, 13/92)
Vrtulník Mi-2 OK-OIT v Bratislavě v roce 1992. (L+K
14, 15/92)
? 7.1992 |
Mi-2 OK-NIN |
Zemek a 8 cestujících |
Lipno |
Vysazení motoru při vyhlídkovém letu. Přistání bez závad. |
V srpnu 1992 přeškolení a zakoupení Bella 206B ve Forth Worth .
4.11.1992 |
Bell 206B3 OK-XIR |
Vaněk, ?, ? |
U Košic |
Při kontrole drátů. Místo přidání výkonu ubrání |
Vrtulník Mi-2 OK-MIP na stanici LZS v Liberci (Kryštof 18). (L+K 16/93)
Vrtulník Mi-2 OK-KJQ na stanici LZS v Ústí a Labem (Kryštof
15). (L+K 16/93)
Vrtulník Mi-2 OK-PIS v říjnu 1992 v Bratislavě
Provoz v Česku do 31.12.1992.
Stanice LZS v Ostravě Kryštof 5, Ústí a Labem Kryštof 15, v Liberci Kryštof 18 převzal k 1.1.1993 firma DELTA SYSTEM - AIR, a.s..
Stanice LZS v Jihlavě Kryštof 12 převzal v roce 1993 firma ALFA HELIKOPTER, s.r.o.
Bell - Air Slovakia, s.r.o. Letisko M.R.Štefánika Bratislava 820 01. Provoz do dubna 1997. Pohledávky firmy zakoupila AIR TRANSPORT EUROPE, s.r.o.. (L+K 17/92, 10,14,26/96, 18,19/97)
Vrtulník Mi-2 OK-PIQ v srpnu 1993 v Trebčíně
Vrtulník Mi-2 OK-PIS, OK-OIT v říjnu 1993 v Bratislavě .