19.07.2024
Po zahájení výstavby betonové dráhy na letišti České Budějovice si svazarmovci museli najít nové letiště. Profesor Maňák díky svým měřením a pozorováním nalezl vyhovující plochu nedaleko vesnice Hosín.
Na jaře 1952 dostavěna betonová dráha.
4.8.1952 poslední lety na letišti Světlíky. Hangár byl rozebrán a znovu postaven na letišti Hosín. Kdy?
Postavena svépomocí strážnice. Naviják Herkules.
První vzletová a přistávací dráha bylo pšeničné pole. Nejdříve z něj museli odklidit slámu za pomoci traktoru Svoboda, za který byl na dvou lanech uvázán trám jako smyk.
7.9.1953 byl zahájen plachtařský provoz.
Větroně Zlín Z 24 Šohaj a Letov LF 107 Luňák.
V září 1953 plachtaři Jaroslav Špot, Jan Liška, Št. Fencl, Miloslav Papáček a Jan Krlín jeli s Horchem s transporťákem pro větroň Zlín Z 124 Galánka. Nejvíce s ním létal Jan Hůlka a Václav Petrák.
V roce 1954 byl zahájen motorový provoz.
Stavba kovového hangáru.
Asi v roce 1959 se Krajský aeroklub v Soběslavi přestěhoval na letiště Hosín.