Dary na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Letové vrtulníkové trenažéry a simulátory

10.10.2018

Vrtulníkový trenažér Bo 102 Heli-Trainer helo3325.jpg (360381 bytes). (KV 13, 19/59, L+K 21/69, 15/89)

Kanadský Jaycopter helo3340.jpg (269979 bytes). (KV ?/60)

Trenažér pro americké piloty vrtulníků del Mar. (L+K 15/66)

Kurs opuštění vrtulníku po nouzovém přistání do moře. (L+K 6/72)

V červnu 1983 si podplukovníci Macura a Kožíšek vyzkoušeli létání na trenažéru Mi-24 u vrtulníkového pluku Sovětské armády na Sliači. Jeho ovládání bylo jakési pneumatické a se skutečným vrtulníkem toho prý měl tento "klasický ruský dubový" trenažér společného pramálo. Sovětská armáda měla dva trenažéry Mi-24, jeden v Mladé a druhý na Sliači. Při odsunu Sovětské armády měli naši vojenští představitelé snahu jeden trenažér odkoupit, ale nebyli úspěšní. Ve VVLŠ SNP Košice byla v roce 1983 k dispozici pouze kabina Mi-4.

Piloti a palubní inženýři ministerstva vnitra absolvovali v Leningradě  nácvik nouzových postupů na trenažéru vrtulníku Mi-8.

Piloti a palubní inženýři Slov-airu od roku 1985 absolvovali v Kremenčugu a později v Leningradě  nácvik nouzových postupů na trenažéru vrtulníku Mi-8. Během pobytu nalétali kolem 5 hodin. S vrtulníkem se vzlétalo a přistávalo pouze s dopředným pohybem. Podobně létající personál Policie absolvoval školení v Leningradu.

Při výcviku amerických pilotů na AH-64A se používá simulátor bojového použití CMS firmy Link Flight Simulation. Během 15 hodin se osádky naučí bojovat s využitím všech možností typu AH-64A, a to zejména působit z odstupu s využitím taktiky největších dostřelů palubních zbraní, což má zajistit "přežití" vrtulníku v boji. Navíc je možno stupňovat simulované podmínky nepřátelské činnosti, včetně protivzdušné obrany, radioelektronického boje i střetu s vrtulníky protivníka. Volit je možno také například výšku základny oblačnosti, sílu větru, teplotu vzduchu, postavení slunce, denní či noční dobu, reliéf terénu i turbulenci. Tiskárna s grafikou a zvukový záznam pak pomáhají při "poletovém" rozboru. (L+K 15/89) Trenažér Lynxu u Army Air Corps. (L+K 16/94)

Létající personál LS České policie po nákupu vrtulníků BO 105 absolvuje opakovací kurzy v Ottobrunnu, později v Donauwörthu v Německu.

Postupy IFR se trénovaly v Letově na TL-28.

Létající personál LS české policie po nákupu vrtulníků Bell 412 absolvoval výcvik v Texasu v USA.

Full-mission simulátor Bell 412 v Texasu helo2390.jpg (87406 bytes), helo2391.jpg (101852 bytes), helo2392.jpg (98363 bytes). Foto Petr Černý, červen 2004.

Naši piloti Mi-24 měli příležitost vyzkoušet si v Belgii v srpnu 2000 na vlastní kůži let na full-mission simulátoru vrtulníku A109, jak za normálních letových podmínek, tak i s použitím systému NVG. Tento simulátor umí dokonale napodobit veškeré situace, které mohou pilota za letu potkat, a přestože jeho cena převyšuje cenu vrtulníku samotného, je nedílnou součástí přípravy pilotů, zejména při nácviku zvláštních případů za letu. (L+K 23/2000)

 Někteří kbelští vojenští piloti v roce 2001 prošli v Petrohradě nácvikem nouzových postupů na trenažéru Mi-8.

Někteří kbelští vojenští piloti v roce 2002 prošli v Petrohradě nácvikem nouzových postupů na full-mission simulátoru Mi-8/17 firmy Transas Aviation.

Simulátor R22/R44.

Létající personál LS České policie absolvuje výcvik na Bell 412 v Abu Dhabi od roku 2007.

helo4400.jpg (130718 bytes), helo4401.jpg (148292 bytes) Pardubické Centrum leteckého výcviku LOM PRAHA s. p. provozuje trenažér Virtual Procedure Trainer VPT Mi-2 firmy VR, Group a. s.  

Ve dnech 29.7.-21.8. a 29.8.-21.9.2007 byly na dvě základny ve Spojeném království vysláni piloti Koutný a Juračka, aby se seznámili v QTHI s taktikou používanou britskými piloty v Afghánistánu. Poté zpracovali manuál týkající se taktiky vrtulníkového letectva. L+K 7/2013

Příprava na misi do Afghánistánu. Létající personál vrtulníků Mi-171Š absolvoval v roce 2008 výcvik na simulátoru v ukrajinském Kremenčuku, kde si letci vyzkoušeli řešení nouzových situací za letu.

helo4399.jpg (115759 bytes), helo4391.jpg (313049 bytes) V pardubickém Centru leteckého výcviku LOM PRAHA s. p. zahájili 1.4.2010 provoz na Simulátoru avionických systémů (SAS). Trenažér Part Task Trainer PTT Mi-171 firmy VR, Group a. s. je určen pro výcvik kompletní posádky a umožňuje procvičování obsluhy a ovládání nových funkcí avionických systémů vrtulníku Mi-171Š na zemi a za letu, a to jak ve standardních, tak v nouzových situacích. army.cz

Od 1.4.2010 zahájen provoz Výcvikového centra HTP Ostrava CZ, a. s. na letišti v Mošnově na full-mission simulátoru Mi-171 FTD pro vrtulník Mi-171Š, vyrobený ruskou firmou CSTS Dinamika. Výcvikové centrum je společný podnik LBS Trading s. r. o., THT Ostrava CZ, a. s. a VR Group a. s. L+K 4/09, havirovsky.denik.cz

ALFA-HELICOPTER, spol. s r. o. zahájila v únoru 2012 výcvik svých posádek LZS v prvním specializovaném komplexním středisku pro výcvik posádek HEMS v německém Hangelare u Bonnu. Firma HEMS Academy - pobočka ADAC má simulátory FFS typu EC 135. L+K 5/12

V Ostravě na simulátoru vrtulníku Mi-171 se čeští, chorvatští a maďarští piloti vrtulníků na přelomu dubna a května 2013 připravují na nasazení v Afghánistánu. Tam budou mít za úkol cvičit afghánské piloty. Nacvičují i krizové situace včetně reakcí na požár motoru a správnou komunikaci. Vedou je zkušení piloti, pomáhají jim ti, kteří se z Afghánistánu právě vrátili, a cvičí je americký expert, který v Afghánistánu sloužil. novinky.cz

V březnu 2015 skupina lékařů a záchranářů z Ostravy se společně s piloty firmy DSA a.s., která zajišťuje provoz vrtulníku v Ostravě, zúčastnila společného výcviku na simulátoru vrtulníku EC 135. Výcvik specialistů letecké záchranné služby probíhal v Německu v ADAC HEMS Academy, nedaleko Bonnu. Podrobnosti.

V roce 2017 firma HELI CZECH s. r. o. přivezla simulátor vrtulníku Robinson R22. Zdroj.

Novou leteckou technologii v HTP Ostrava v nedávno otevřeném taktickém centru pro mezinárodní vrtulníkové jednotky otestovaly posádky z Česka, Maďarska a Chorvatska, které se připravují na nasazení v rámci leteckého poradního týmu Air Advisory Team (AAT). Zdroj.