04.08.2016
Zvláštní situace při
radiotechnickém zabezpečení leteckých útvarů existovala v Brně. Téměř
v těsném sousedství zde existovala dvě letiště: Černovice a Tuřany. Zatím
co Černovice byly vždy jen "vojenské", Tuřany měly "smíšený"
provoz a také změnila několikrát vlastníka. Naopak však jeho radiotechnické
vybavení bylo s ohledem na provoz civilních letounů mnohem lépe vybaveno.
V roce 1950 byla zahájena výstavba civilního letiště u Tuřan.
V roce 1967 byla uvedena do provozu nová odbavovací hala a bylo rozhodnuto o prodloužení VPD, kterou se zvýšila kapacita letiště umožňující provoz moderní letecké techniky.
---------- Okupace 21.8.1968 ----------
V roce 1978 bylo dokončeno prodloužení rozjezdové dráhy o 650 m směrem k Tuřanům.
Na podzim
1983 se přesunula část, na jaře roku 1984 zbytek 8. slp, 31. lpr a 17.
prapor RTZ se přesunuly na letiště Brno-Tuřany.
---------- Převrat 17.11.1989 ----------
8. slp, 31. lpr a 17.
prapor RTZ spolu působily až do března
1990.
Navigační a světelné zabezpečovací zařízení:
§ přesné přiblížení dle ICAO standardů CAT I. (ILS, VOR/DME, TAR, SSR)
§ přiblížení VPD 10 jednoduchá přibližovací řada 420 m (bílá), přiblížení VPD 28 - přibližovací soustava CAT I 900 m a záblesková řada (bílá) sestupové soustavy PAPI VPD 10/28, prahy VPD 10/28 (zelená) postranní řady VPD (bílá), posledních 200 m (žlutá), konce VPD 10/28 (červená), pojezdové dráhy - postranní řady, modrá.
Zpracoval Stanislav Vystavěl.