06.12.2022
Letecké oddělení firmy Baťa, a.s. na letišti Zlín zakoupilo letoun Rearwin Junior 4000 výr. č. 224.
Akciová továrna automobilů Josef Walter a spol. od 27.9.1934 provozovala letoun imatrikulovaný OK-WAO ve společnosti letounů mj. Breda Ba.15 OK-WAL, Caproni Ca.100 OK-WAM a Letov Š 39-II OK-WAN. U firmy Walter sloužil společně s ostatními letouny jako „živá“ reklama zástavby motorů Walter – v tomto případě Walter Polaris.
,
.
Koncem září 1934 se měl tento letoun pilotován Janem Anderlem zúčastnit Národního letu RČs., ale krátce před samotnou akcí Anderle oznámil, že jeho zdravotní stav mu nedovoluje, aby v závodě letadlo pilotoval.
Když v roce 1935 Antonín Kumpera tovární ekipu rozpustil, dostaly se všechny zmíněné letouny pod Ministerstvo národní obrany v rámci akce „1000 nových pilotů“.
Rearwin Junior byl od srpna 1935 propůjčen Slovenskému Aeroklubu gen. M. R. Štefánika z Bratislavy.
.
.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
---------- Vznik slovenského štátu 14.3.1939 ----------
Civilní znaky od května 1939.
Rearwin Junior 4000 OK-WAO.
3.5.1940
byl ustanoven Slovenský
Letecký Sbor (SLeS).
Velitel německé
vojenské mise na Slovensku gen. Otto (?) blahopřeje sborovému veliteli SLeS Imrichu
Kubišovi k jeho ustavení do funkce.
Veliteľstvo SleS ústredie v Bratislave.
Rearwin Junior 4000 OK-WAO byl zařazen do SLeS.
3.12.1940 Snem Slovenskej republiky přijal Zákon o SLeS. (Slovenský letecký sbor sústreďuje príslušníkov Hlinkovej gardy, Freiwilige Schutzstaffel, Hlinkovej mládeže a Deutsche Jugend (v daľšom texte HG, FS, HM a DJ), ktorí sa dobrovoľne prihlásia, a sú pre leteckú výchovu a výcvik spôsobilí.) Sborovým velitelem se stal Imrich Kubiš.
SLeS sa stal jedinou leteckou športovou organizáciou a bol podriadený MNO. Na území Slovenska bolo pôvodne zaistených 34 motorových lietadiel (väčšina neletuschopných), pochádzajúcich z majetku predvojnových inštitúcií. V prvých rokoch vojny sa športový letecký život príliš nezmenil v porovnaní s predchádzajúcim obdobím, ale neskôr dochádzalo k postupnej stagnácii, ktorú nemohol zastaviť ani príliv nových lietadiel, nech už pochádzajúcich z vojnovej koristi (klzáky Wróna-Bis, Morane Saulnier MS.230) alebo z nemeckých dodávok (Klemm Kl 35). Motorové lietanie sa prevádzkovalo prakticky len na letiskách Vajnory a Trenčianske Biskupice, plachtárskych stredísk bolo o čosi viac. Nedostatok náhradných dielov a rôzne administratívne obmedzenia diktované vojnovou situáciou a obavou z úletov do cudziny nakoniec spôsobili, že športová letecká činnosť na Slovensku v podstate ustala do konca roku 1943.
.
.
V roce 1943 dolétal.
.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----