Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
18.07.2019
Spojenecké cvičení Družba 80 se konalo od 11. do 19.1.1980 a mezi 7. až 18.3.1980 následovalo cvičení Start 80.
17.4.1980 |
Mi-1 "6015" |
pplk. Přehnal Jaroslav |
? |
Silné třesení motoru za letu. Závada na magnetu. |
9.5.1980 se zúčastnily
skupiny vrtulníků Mi-8 pod vedením mjr. Šedka a vrtulníků Mi-24 pod velením
mjr. Dvorníka vojenské přehlídky v Praze na Letné. (L+K
13/80).
17.6.1980 |
Mi-8 |
mjr. Muzikant, ?, ? |
Prešov |
Při přistání ve výšce 5 m vysazení levého motoru po nasátí igelitového pytle. Přistání bez poškození. |
14.7.1980 byly dodány další čtyři vrtulníky Mi-24D.
6.8.1980 |
Mi-4B "9538" |
mjr. Floryk Miroslav |
Prostějov |
Závada hlavního hydraulického systému. Závada GA-77V. |
51. vrp se zúčastnil ve dnech 28.8. až 10.9.1980 u Rothenburgu v NDR spojeneckého cvičení "Wafenbruderschaft 80" (Bratrství ve zbrani).
26.11.1980 |
Mi-8 "0817" |
mjr. Randáček Antonín |
? |
Během navigačního letu v noci a v mraku nepřečerpávalo palivo z přídavné nádrže. Páka ovládání byla namontována opačně. |
.
27.11.1980 |
Mi-4B "1528" |
ppor. Krestýn Jaromír |
Prostějov |
Při visení pokles výkonu. Přistání. Po dosednutí motor vysadil. |
.
20.12.1980 |
Mi-24 "4012" |
kpt. Galata Viktor |
|
Pokles výkonu pravého motoru ve visu. Přistání. Závada přístroje pro měření výstupní teploty plynů pravého motoru. |
ZV ILS pplk. Ing. Jiří Zakopal.
19.2.1981 |
Mi-8 "2032" |
por. Šuta Milan |
Prostějov |
Těžce ovladatelné nožní řízení ve visu. Zadírání rozdělovacího šoupátka bustru RA-60. |
21.4.1981 přilétlo k pluku dalších deset Mi-24D.
23.4.1981 |
Mi-8 "1132" |
kpt. Kantor Jaromír |
Kunovice |
Střet s ptákem. Zvýšení teploty výstupních plynů levého motoru. |
.
30.4.1981 |
Mi-24 "0102" |
mjr. Jaššo Štefan |
Prostějov |
Samovolné přitažení cykliky. Závada na trimu operátora. |
V dubnu 1981 byla 4. letka zrušena a její vrtulníky byly postupně odeslány ke sešrotování. Pplk. Přehnal převzal velení druhé letky. Čtvrtá letka ale v podstatě vzápětí vznikla znovu "papírově" ale neměla vrtulníky. Jejím velitelem se stal mjr. Jaroslav Kubica. Létalo se na Mi-4 původních dvou letek. V tomto roce se uskutečnil přeškolovací kurs pro piloty Mi-24D.
24.6.1981 |
Mi-4 "5549" |
kpt. Liška Miloslav |
? |
Vysazení rádia v mracích. Závada Po-250. |
.
2.7.1981 |
Mi-8 "0910" |
pplk. Veis Karel, ?, mjr. Souček Antonín |
Malacky |
Otevření krytu reduktoru za letu. |
První veřejné vystoupení Mi-24 byla letová ukázka, kterou ve složení mjr. Macura, npor. Mirohna a por. Babinec na Leteckém dnu s Květy 6.9.1981 na letišti Kunovice. K 15.10.1981 převzal velení 3. letky mjr. Ing. Karel Kožíšek. Její dosavadní velitel pplk. Dvorník byl odvelen na velitelství 10. letecké armády v Hradci Králové. V průběhu roku byla část vrtulníků Mi-24 od 3. letky předávána nově budované letce čtvrté. Ta oficiálně vznikla dne 1.11.1981. Jejím velitelem se stal pplk. František Dvořák.
Spojenecké cvičení Družba
82.
11.3.1982 |
Mi-24 "0146" |
kpt. Kvasnica Pavol |
Prostějov |
Otevření dveří při vzletu. |
.
23.3.1982 |
Mi-8 "0133" |
kpt. Kantor Jaromír, mjr. Machyniak Milan, kpt. Refka Josef |
Trenčín |
Pokles otáček pravého motoru na volnoběh. Závada NR-40. |
Spojenecké cvičení Dukla 82. 18.6.1982 bylo dodáno dalších šest Mi-24D.
22.6.1982 |
Mi-8 "0133" |
pplk. Kaššovic Slavoj, Machyniak, ? |
Prostějov |
Silné třesení při rychlosti 225 km/hod. Špatný autopilot. |
Zkoušky minování ve dnech 13. až 18.8.1982 ve výcvikovém prostoru Lešť se zúčastnily čtyři Mi-24D. 3. září přilétly poslední čtyři vrtulníky Mi-24D do Prostějova.
15.9.1982 z Prostějova na letiště Plzeň přeletělo dvanáct vrtulníků Mi-24D v rámci odloučené 4. letky 51. vrp s velitelem pplk. F. Dvořákem.