Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

4. spojovací letka VÚ 7485 Písek

12.07.2019

K 1.11.1969 byla 9. vrtulníková letka VÚ 8864 v Písku přejmenována na 4. spojovací letku VÚ 7485 pro potřeby 4. A, která přišla z Tábora do Písku.

helo337.jpg (55029 bytes)Velitel byl pplk. Antonín Drozd, zástupce pplk. Ladislav Matoušek (zabil se 1. 11. 1969), mjr. Karel Profant, letovod mjr. Josef Vondráček, později kpt. Bedřich Liška. NŠ byl kpt. Radomil Vítek. ZV ILS mjr. Karel Bruckler, od 1971 kpt. Jozef Kapusta. ZV týl mjr. Ladislav Beneš, od 1970 mjr. Milan Malík. ZVP mjr. Ladislav Radoch.

U letky byly čtyři Mi-4, čtyři Mi-1 a jedna spárka Mi-1.

U letky létali piloti na Mi-4 mjr. Zdeněk Sloup, mjr. Vojtěch Sekanina, kpt. Jiří Staněk, kpt. Bedřich Liška, kpt. Karel Tichava.

Palubní technici kpt. Karel Havlíček, kpt. Bohumil Šortner (zabil se při seskoku padákem v Bechyni 29. 9. 1970) a pprap. Josef Dragoun od 1. 2. 1971.

Na Mi-1 létali kpt. Rostislav Suder a kpt. Jan Bárta.

helo338.jpg (38535 bytes), helo342.jpg (60638 bytes) 

12.6.1970

Mi-1 5513

mjr. Bláha Josef

Slatina

Neovladatelnost páky kolektivu. Přistání. Opravení a odlet.

V roce 1970 přišli piloti kpt. Jozef Maté, mjr. Radek Podskalský a pplk. Vladimír Chadalík.

3.8.1970

Mi-4 1674

mjr. Bláha Josef

Čápův dvůr Tábor

Kouř z pravé strany motoru. Prasklá hlava 10. válce.

Spojenecké cvičení Palcát 70. helo343.jpg (51226 bytes).

Spojenecké cvičení Štít 72.

Letka byla zrušena k 31. 10 1974.

Personál přešel do Bechyně ke 4. spojovací letce VÚ 6142 a 14. smlt VÚ 5579.