Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

MAMBA AIR, s. r. o.

Oficiální stránky.

13.03.2020

Pan Petr Kunc (firma Helicopter Pilot, s.r.o. od Jičína) navázal kontakt s výrobcem vrtulníku Elisport o dealerství ale nakonec v létě 2000 dovezl stavebnici ultralehkého vrtulníku CH-7 Heli-Sport s.r.l. CH-7 Kompress pan Brumar.

Začala montáž. První kus OK-FHA01. helo832.jpg (37769 bytes)

V roce 2001 VTÚPV ve Vyškově zakoupil vrtulník CH-7 Kompress ke zkouškám jako Průzkumný a monitorovací komplet OKO. Vrtulník pilotoval Petr Novák.

helo2872.jpg (345019 bytes), helo2874.jpg (724311 bytes), helo2873.jpg (279905 bytes). Účast při povodních 2002.

Se zánikem ústavu vrtulník koupil zpátky pan Brumar i s kompletním přenosem obrazu v reálném čase.

14.9.2002 CH-7 OK-FHA01 Brumar Letiště Přerov Nezvládnutí souvratu, ač akrobacie ultralehkých vrtulníků je zakázaná. Podrobnosti. Video.

Den Vzdušných sil 2004 byl v sobotu 29.5.2004 v Přerově. CH-7 Kompress OK-GHA04 helo2537.jpg (217517 bytes), OK-GHA05 helo2536.jpg (206155 bytes). Foto Miloslav Vašíček.

2.6.2004 byla v Novém Jičíně akce Integrovaného záchranného systému a pro zpestření tam přiletěl Ivo Brumar se svým CH-7 OK-GHA04. helo2375.jpg (71418 bytes) Foto Jiří Jalůvka.

14.4.2005 CH-7 OK-GHA 04 Brumar, ? Letiště Příbram Pilot, ač mu bylo známo, že motor podává nižší výkon kvůli prasklému kolenu výfuku, se přesto pokusil o vzlet. Pokles otáček rotoru a pád. List rotoru prokmitl a usekl ocasní nosník. Video.

Firma MAMBA-air, s.r.o. smontovala již deset kusů vrtulníku CH-7 Kompress. Aby mohla montovat další kusy musela LAA certifikovat tento vrtulník. 18.7.2005 technická komise LAA ČR schválila vydání Typového průkazu č. ULL-03/2005 ultralehkému vrtulníku CH-7 Kompress. Tímto bylo ověřeno a potvrzeno, že vrtulník odpovídá aplikovatelným bodům předpisu JAR 27. (Odborný oponent ing. Jan Námisňák vydal oponentní posudek s doporučením vydat Ověření Typového průkazu.) Pilot 10/2005

Provozování vrtulníku Robinson R44 OK-WPV.

Prostějov 17.10.2007 a vrtulník R44 OK-EIN helo3565.jpg (144624 bytes) na letišti v Bohuňovicích. Foto Coyotak.

helo3617.jpg (391342 bytes) CH-7 Kompress OK-LHA15 v Bohuňovicích vystrojen pro noční provoz v prosinci 2006.

Od roku 2007 provozování vrtulníku Robinson R22 Beta OK-YIJ helo4337.jpg (161612 bytes). Letiště Roudnice v květnu 2007. Vrtulník prodán na podzim 2009.

Od 2.12.2008 provozování vrtulníku Robinson R44 OK-FTW helo4085.jpg (351528 bytes).

Od 30.3.2009 provozování vrtulníku Robinson R22 OK-IVO.

Od 26.3.2009 provozování vrtulníku Robinson R44 OK-BDH.

Od roku 2013 provozování vrtulníku Robinson R44 OK-KLK.

Od roku 2013 montáž italského ultralehkého vrtulníku CH-7 Heli-Sport s.r.l. CH-77 Ranabot.

31.7.2013

R44 OK-KLK Dudík, ?, ?, ? Bohuňovice Nezvládnutí vzletu. Roztočení, přetáhnutí kolektivu a pád. helo6898.jpg (80249 bytes) Závěrečná zpráva.

.

3.12.2013

CH-77 Ranabot

OK-SHA68

F AIR, spol. s r.o.

† ? Štěpánov Při přeletu od výrobce z Bohuňovic do Benešova. helo7124.jpg (235889 bytes)

 Od 11.3.2014 provoz vrtulníku Bell 206B3 OK-BEL. Majitel  TANNACO, a. s.

helo8223.jpg (264011 bytes) CH-77 Ranabot OK-SHA66 v Hradci Králové 21.6.2014.

Od zimy 2014 provoz vrtulníku R44 OK-TAP.

Od roku 2015 provoz vrtulníku R22 OK-AVE.

Od 2018 provoz vrtulníku R44 OK-ABD.

Od 6.3.2019 provoz vrtulníku Bell 427 OK-PUH.

Od 6.6.2019 provoz vrtulníku R22 OK-PAT.