Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Letový oddíl 102 Bratislava-Ivánka

04.11.2019

Letový oddíl 102 Slov-airu v Bratislavě vznikl k 1.7.1981 a měl kolem 25 vrtulníků Mi-2.

Vedoucím LO 102 byl Miroslav Havelka, později Jozef Zima, Ladislav Čipkár, Jaroslav Pajdlhauser.

Letovým ředitelem byl Petr Šustek, později Bohumil Šolta a  Zdeněk Guniš. Technickým ředitelem byl Marián Havel.

Náplň práce -  LCHČ, geofyzikální průzkum, měření diagramu vysílačů a LZS.

Základní stanice:

Jihlava - pilot Čech O.

Žamberk - pilot Černák

Opava, Krnov - pilot Nazad

Levice - Letisko Tekovský Hrádok - pilot Pajdlhauser, Čipkár. Technik Emil Kusý.

Fotky Martin Kusý asi z roku 1983

Vápnění helo4243.jpg (52581 bytes), helo4244.jpg (39208 bytes)

Postřiky v Jizerských horách helo4246.jpg (48066 bytes), helo4247.jpg (24102 bytes), helo4253.jpg (33532 bytes), helo4245.jpg (54538 bytes), helo4252.jpg (77377 bytes), helo4229.jpg (52561 bytes) Bohumil Šolta s technikem Emilem Kusým.

Geofyzika ?helo4254.jpg (59475 bytes)

Práce na technice na letišti Tekovský Hrádok helo4248.jpg (58841 bytes), Pracovníci bratislavského servisu na 50 hodinové revizi helo4255.jpg (63835 bytes), helo4256.jpg (50122 bytes)

helo4251.jpg (20150 bytes) Ladislav Čipkár s technikem Emilem Kusým. 

helo4258.jpg (99617 bytes), helo4230.jpg (90115 bytes), helo4249.jpg (67530 bytes), helo4257.jpg (71124 bytes), helo4250.jpg (83854 bytes) Bohumil Michulek s technikem Emilem Kusým na Agrokomplexe v Nitre.

Vranov nad Ťopľou, Ulavské u Humeného, Hertnik u Bardějova - pilot Dupaľ

Rožňava - pilot Černák

Dolní Kubín - pilot Kollár

Plaveč u St. Lubovni - pilot Flašík

Šafárikovo (Tornava) - pilot Tichý

Hliník - pilot Šolta

Čadca

 

3.7.1982

Mi-2 OK-HIV

?

?

PN. ??

Šumperk 1983 OK-MIO

26.7.1984

Mi-2 OK-JIX

Kollár

?

Video 23.12.21984.

25.3.1985

Mi-2 OK-MIO

Durinek

?

ZPLP. ?

12.6.1985

Mi-2 OK-KJP

Nazad

?

PLN. ?

6.7.1985

Mi-2 OK-LJQ

Maté

?

ZPLP. ?

18.5.1986

Mi-2 OK-KJP

Kollár

?

Střet s dráty 22 kV. Poškrábáno přední sklo. Dráty přetrženy.

23.5.1986

Mi-2 OK-JIY

Zahradníček

?

PLN. ?

21.5.1987

Mi-2 OK-KJN

Čech

?

PLN. ?

26.5.1987

Mi-2 OK-OIR

Kollár

?

PLN. Střet s dráty nadzemního vedení.

27.5.1987

Mi-2 OK-MIP

Maté

?

ZPLP. ?

26.6.1987

Mi-2 OK-LJO

Kollár

Liesek u Dolního Kubína

Vírový prstenec z prudkém přitažení při vybírání souvratu během LCHČ. Závěrečná zpráva

.

9.6.1988

Mi-2 OK-EIP

Pajdlhauser

?

ZPLP. ?

15.6.1988

Mi-2 OK-EIP

Pajdlhauser

?

PLN. ?

Mi-2 OK-GIU sloužil v roce 1990 na stanici LZS v Popradě.

V roce 1991 toto středisko převzala firma BEL-AIR, s.r.o.