Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.

Rudý Letov

Vzlet

Středočeské strojírny

 AERO Vodochody, a. s.

AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Oficiální stránky.

04.11.2019

(Polská firma WSK PZL Swidnik SA už v roce 1996 začala vyrábět trupy vrtulníku A109 Power pro italskou firmu Agusta. V roce 2000 Poláci začali vyrábět trupy vrtulníku Bell/Agusta AB139.)

Částku 230 miliónů dolarů (asi 8,7 miliardy korun) představuje dlouhodobá smlouva pro domácího leteckého producenta Aero Vodochody na výrobu civilních vrtulníků S-76C+ od americké společnosti Sikorsky Aircraft. Zakázka zahrnuje výrobu a podmontáž více než 100 trupů po asi dobu sedmi let s dodávkami 15 kusů ročně od listopadu. Utajovaný kontrakt byl podepsán v dubnu 2000. Aero v konkurenčním boji porazilo partnera při výrobě malého dopravního letounu Ae-270 Ibis, tchajwanskou Aerospace Industries Development Corporation (AIDC), Korea Aerospace Industries, polský PZL-Swidnik a dokonce společnost Eurocopter. Subdodavatelem Aera má být rakouská Fischer Advanced Composite Components.
    Aero se bude podílet výrobou dílů, sestavou vrtulníků a vybavením. Sikorsky poté stroje vybaví motory, rotory, bude vrtulníky zalétávat a předá je zákazníkům. Vodochodský podnik, jediný dodavatel pro firmu Sikorsky, již obdržel dva trupy na vybavení a zahájil práce. Po vyčerpání zásob z USA má díly sám vyrábět. Přesunutí této výroby ze Stratfordu ve státě Connecticut souvisí se strategií firmy snižovat náklady a zvyšovat konkurenční schopnost produktů. Sikorsky však údajně rovněž přihlédl k tradici české zbrojovky, kvalitě její práce a zejména k účasti amerického koncernu Boeing ve vedení Aera.

Zakázka za 300 mil USD je rozdělena do třech fází:

1. fáze - budou dodány 4 trupy, do kterých se namontují vnitřní části.

2. fáze - kompletně sestavován trup z dílů, zaslaných do Aera v sestavách

3. fáze - montáž z dílů vyrobených v Aeru

Kamufláž Mi-24V 0837 (skládající se ze zelené, hnědé a dvou odstínů šedé barvy) byla nastříkána v září 2000 v Aeru Vodochody ve spolupráci s VTÚL a PVO. Zajímavé je, že se jedná se o zkušební nástřik pohlcující radarové záření. Zakázka byla realizována na požadavek Ministerstva Obrany. Jednalo se o žádost na vyvinutí prostředků pro snížení demaskujících znaků českých armádních vrtulníků.

Všeobecné nadšení.


Nastříkání policejního vrtulníku Bell 412EP B-4071 v roce 2001.

2.4.2001 byl odeslán 4. kus S-76C+ postavený z dovezených dílů. Začíná druhá fáze zavádění sériové výroby dalších 6 kusů již s některými podsestavami vyrobenými v Aeru. (L+K 6, 9/01)

10.5.2001 opustil montážní halu 5. kus S-76C+ číslo 519. (L+K 11/01)

2.8.2001 opustil montážní halu 8. kus S-76C+ (L+K 17/01)

Návštěva premiéra Zemana ve Stratfordu u firmy Sikorski.

Vystřízlivění.


Pomoc při modifikaci EC 120 Colibri S5-HCE.

15.3.2002 závod dodal už 11. kus vrtulníku S-76C+. Začala tak 3. fáze montáže z dílů vyrobených přímo v Aeru. (L+K 10/02)

Co si myslí konstruktér pan Mikula o Aeru. Na odchodnou.

Zděšení.


28.8.2003 Aero Vodochody získalo objednávky na výrobu vrtulníků Sikorsky S-76C+. Nový kontrakt zvýší celkovou letošní dodávku o další tři stroje na 21 kusů, v příštím roce by firma měla vyrobit 26 vrtulníků.

Již bezmála miliardu korun prodělalo Aero Vodochody na výrobě civilních vrtulníků Sikorsky S-76+. Největší česká zbrojovka jich dosud americké firmě Sikorsky Aircraft Company čtyřicet čtyři. Ztrátovost projektu, který byl za obdivných prohlášení odborníků zahájen před třemi lety, potvrdil viceprezident Aera Viktor Kučera. "Na jednom vrtulníku firma tratí kolem dvaceti miliónů korun. U prvních kusů to bylo ještě více, protože při zavádění nového programu jsou náklady vyšší," řekl bývalý člen vedení Aero Holding František Duda. V době, kdy se cenově nevýhodný kontrakt uzavíral, byla společnost již dva roky manažersky kontrolována největším americkým leteckým výrobcem, firmou Boeing. Výměnou za slib Boeingu, že bude Aeru pomáhat v prodeji letadel, stát poskytl Aeru garance na revolvingový úvěr 300 miliónů dolarů i na emisi dluhopisů za 200 miliónů dolarů. V případě, že Aero nebude schopno zaplatit, bude za něj muset dluhy vyrovnat stát z peněz daňových poplatníků. Ke konci roku 2002 měl podnik úvěry ve výši 10 miliard korun a splácí je. "Nemáme úvěry po lhůtě splatnosti," řekl Kučera. "Uzavírání takových smluv není normální, ale stát především u strategických oborů intervenuje i mírně netržními prostředky," míní prezident Hospodářské komory Jaromír Drábek. Michael Sheedy, viceprezident firmy Boeing Česká, jež drží 35 procent akcií Aera, neuměl vysvětlit, proč se kontrakt uzavřel za těchto podmínek. Uvedl, že to ani nezjistí, protože tehdejší vyjednavači ve firmě už nepracují. Mluvčí České konsolidační agentury vlastnící třetinu akcií Aera, Jiří Pekárek, se k tomu nevyjádřil. Fond národního majetku, jenž stojí za dalším státním akcionářem, a. s. Letka, odkázal obrátit se s dotazem na Aero. "Snažili jsme se dostat mezi civilní výrobce a jednalo se o první takový kontrakt," odůvodňuje Kučera. Přestože výroba běží naplno už druhým rokem, teprve nyní začal podnik jednat s americkým odběratelem o nových cenách a tak ztráta i nadále poroste o stovky miliónů korun. Podle Kučery vrtulníky začnou vydělávat koncem příštího roku. "Musíme ale v Aeru prosadit plán redukce výrobních nákladů," podotkl Sheedy. Aero má se Sikorskym dohodu o výrobě 15 až 30 vrtulníků ročně. 

Od roku 2000 do konce toho letošního bude ve Vodochodech vyrobeno celkem 71 vrtulníků, a celková ztráta z této produkce už podle některých zdrojů přesáhla 1,5 miliardy korun.

Zbrojovka Aero Vodochody zdraží o 22 procent vrtulníky Sikorsky S-76C, které dodává stejnojmenné americké firmě. V dalších létech cena ještě poroste. Smlouva z roku 2000 byla pro Aero značně nevýhodná, podle odhadů na ní firma už prodělala 1,2 miliardy korun, Aero tak uzavřelo smlouvu novou. "Sikorski Aircraft Corporation (SAC) nám kromě vylepšení ceny zvýšila objednávky na rok 2005 z původně očekávaných jednadvaceti na dvaatřicet vrtulníků. Už nyní v prosinci bychom měli vrtulník poprvé vyrobit beze ztráty," sdělila na středeční tiskové konferenci viceprezidentka Aera pro program kooperací Monika Vajnerová.

Zatracení.

Bude následovat potrestání nevinných a odměnění nezúčastněných.


A jedeme dál

Hospodářské noviny 12.4.2005. Policie začala stíhat bývalého prezidenta společnosti Aero Vodochody Petra Horu. Podle vyšetřovatelů nese odpovědnost za rekordní škodu, která vznikla při projektu, na němž se zbrojovka podílela s americkou společností Sikorsky Aircraft Company. "Policejní komisař mu minulý týden sdělil obvinění pro trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku, kterého se dopustil úmyslně a způsobil tak svým jednáním škodu v minimální výši 2,4 miliardy korun," oznámila včera mluvčí středočeských policistů Soňa Budská. Víc ke kauze odmítla sdělit. Jak se HN podařilo zjistit, případ se váže na problematický projekt výroby vrtulníků S-76plus pro firmu Sikorsky Aircraft Company. "Můžu potvrdit, že případ souvisí s vrtulníky Sikorski," uvedla žalobkyně Lydie Kazdová, která kauzu dozoruje. "Je to ale v počátcích, a proto je předčasné se k tomu více vyjadřovat," dodala Kazdová. Tehdejší vedení největší zbrojovky v zemi si slibovalo, že "vrtulníkový" projekt vytáhne podnik z krize. Stal se ale opak. Smlouvu na montáž vrtulníků pro firmu Sikorski Aircraft Company (SAC) dojednali v roce 2000 američtí manažeři z firmy Boeing, která v tu dobu českou zbrojovku fakticky ovládala. Projekt byl ovšem od samého začátku ztrátový a odborníci odhadují, že na každém stroji vodochodská zbrojovka prodělala zhruba dvacet miliónů korun. Aero zajišťovalo montáž skořepiny vrtulníku, výrobu některých dílů a vybavení stroje avionikou. SAC pak instaloval motory, převodovky a rotory. Když po odchodu Američanů z Aera začal podnik znovu kontrolovat stát, prošel kontrakt hloubkovým auditem. A respektovaná auditorská firma PricewaterhouseCoopers v něm konstatovala, že důvodem ztrát byly nepřesné informace, které dodal SAC, nepřiměřeně nízká nasmlouvaná cena a nehospodárnost při nákupu dílů od externích dodavatelů. Vypovědět smlouvu se SAC však Aero nemohlo, protože dohoda byla zformulována tak, že by následovaly vysoké sankce. "Došlo tak ve svém důsledku k dotování amerického výrobce z českého státního rozpočtu, protože i tento výrobní program je financován z revolvingového úvěru zaručeného státem, který Aero Vodochody nebylo schopno splatit z vlastních prostředků," stojí ve vládním dokumentu, který shrnul výsledky auditu. V listopadu 2004 Aero nicméně oznámilo, že se mu podařilo vyjednat příznivější podmínky kontraktu s firmou Sikorsky Aircraft Corporation a dnes je obchod ziskový. Kromě toho firma zvýšila pro příští rok objednávku, a to z jednadvaceti na dvaatřicet vrtulníků. Petr Hora rezignoval na své funkce v dubnu 2001, podle některých zdrojů kvůli problémům se zajištěním padesátimiliardové armádní zakázky na bitevní letouny L-159. Firma jich měla dodat do roku 2002 postupně celkem 72, v době Horova odchodu z Aera jich však dodala pouze dvanáct. Společnosti tak hrozilo penále několik set milionů korun (některá média včera spekulovala o tom, že obvinění se týká právě kontraktu na bitevníky L-159). "Ke zpoždění nedošlo jen vinou Aera. Zástupci Ministerstva obrany zbytečně protahují přejímací procesy," hájil se tenkrát Hora. Do čela Aera jej přivedl koncem roku 1999 americký Boeing, který tehdy ve zbrojovce držel 35 procent akcií. Šestapadesátiletý Hora po odchodu z Aera nejprve působil ve firmě Schempp - Hirth, která se zabývá výrobou větroňů. Dva roky pak pracoval jako generální ředitel a předseda představenstva jihlavské strojírenské společnosti Motorpal. Jeho reakci se včera HN nepodařilo sehnat, hrozí mu podle obvinění dva až osm let vězení. Současné vedení Aera Vodochody se k Horovu trestnímu stíhání nechce vyjadřovat. "Považujeme to za věc orgánů činných v trestním řízení a o jejich šetření nemáme žádnou konkrétní informaci," reagoval současný mluvčí společnosti Vítězslav Kulich.


helo2887.jpg (139015 bytes)V pondělí 13.3.2006 vyrobila společnost Aero Vodochody (AVo) jubilejní 100. exemplář civilního vrtulníku Sikorsky S-76C++ (výr. č. 760624). Zítra bude zahájena kontrola a přejímka vrtulníku zástupcem společnosti Sikorsky Aircraft Corporation (SAC) přímo ve Vodochodech, poté bude stroj vypraven do německého Bremerhavenu, odkud popluje do New Yorku. Vrtulník bude následně převezen do amerického Stratfordu - sídla SAC, kde bude dovybaven dynamickými částmi, tj. motorem a rotory, a kde podstoupí závěrečnou úpravu interiéru. Kompletace stroje začíná montáží dílů do podsestav, na něž navazují sestavy a vyšší sestavy. Celkem se vrtulník S-76 skládá z cca 8500 položek. Z toho přibližně třetina je vyráběna ve Vodochodech, zbytek je nakupován od zhruba 200 subdodavatelů. V současnosti vyrábí Aero americké stroje S-76 ve verzi C++, v roce 2008 by měla být výroba tohoto typu nahrazena výrobou verze D. Program Sikorsky je zatím největším programem v oblasti leteckých kooperací ve společnosti Aero. V současnosti se podílí zhruba 70% na jejím celkovém obratu a 90% na celkovém obratu programů kooperací. Zbývajících 10% obratu kooperací tvoří zejména výroba kanonových dveří pro vojenský nadzvukový letoun F-18, podsestav a dílů pro letouny Airbus A320 a A340 a náběžné hrany pro letoun Boeing B767. Na výrobě kooperací se podílí zhruba třetina z celkem 1650 zaměstnanců ve Vodochodech.

Řádnou účetní závěrku i konsolidovanou účetní závěrku společnosti Aero Vodochody a.s. za rok 2005 byly schváleny dne 21.6.2006 na řádné valné hromadě. Celkový hospodářský výsledek za rok 2005 ve výši minus 1,377 miliardy korun bude převeden v bilanci společnosti na stranu pasiv jako neuhrazená ztráta minulých let. Provozní hospodářský výsledek společnosti Aero Vodochody dosáhl v roce 2005 výše minus 413 milionů korun. Byl způsoben především vývojovými náklady, které by se měly zhodnotit v blízké budoucnosti, zejména projektech L-159 (konverze čtyř letounů L-159A na dvoumístnou verzi a pokračováním vývojových prací na letounu L-159B) a Ae270 (příprava konstrukčního upgradu letounu Ae270 verze B). Zároveň byl negativně provozní hospodářský výsledek ovlivněn posunutím uzavření smlouvy o pozáručním servisu flotily letounů L-159A a L-39 s Ministerstvem obrany ČR až na závěr roku 2005 (plán předpokládal rychlejší uzavření smlouvy a včasnější náběh tržeb). Export dosáhl v roce 2005 objemu 2,164 miliardy korun, tj. vzrost o 24 % proti roku 2004 zejména díky vyššímu fyzického objemu dodávek a dosažení lepších cenových podmínek programu kooperací. Z 87 % se na vývozu podílela výroba vrtulníků Sikorsky S-76C+ (resp. S-76C++) a 9 % generální opravy dříve vyrobených letounů L-39/L-59 pro obchodní případy Thajsko a Tunisko.

3.8.2006 byl první zkompletovaný drak vrtulníku S-76D odeslán přes Bremerhaven do New Yorku.

Vyšetřování případu bývalého prezidenta a šéfa představenstva Aera Vodochody Petra Hory v dohledné době neskončí. Žalobci se totiž rozhodli požádat USA o právní pomoc v případu. Od zahraničních kolegů budou chtít, aby v USA vyslechli některé svědky a obstarali určité listinné důkazy. "Žádost o právní pomoc je nyní u překladu," řekl okresní státní zástupce pro Prahu-východ František Krejčí. Hora je od loňského dubna stíhán za porušování povinnosti při správě cizího majetku. Podle obvinění, které odmítá, úmyslně způsobil zbrojovce škodu nejméně 2,4 miliardy korun. Muži, stíhanému na svobodě, hrozí dva až osm let vězení. Podle policie Hora Aero úmyslně poškodil, když v dubnu 2000 uzavřel nevýhodnou smlouvu na výrobu vrtulníků S-76C+ pro americkou firmu Sikorsky Aircraft Company (SAC). Během pár let se prý ukázalo, že výroba vrtulníků stojí mnohem víc peněz, než za kolik jsou prodávány. Aero podle tisku prodělalo na každém stroji asi 20 milionů korun. Miliardové ztráty prý Aeru vznikly v období několika let, během nichž zbrojovka podle nevýhodné smlouvy uzavřené s SAC postupovala. Hora působil v nejvyšších funkcích v Aeru od prosince 1999 do května 2001, kdy rezignoval.


Největší polský závod letecké techniky PZL Mielc koupila americká společnost Sikorsky Aircraft z koncernu United Technologies v roce 2007.

Společnost Aero Vodochody koupila společnost Penta na jaře 2007.

Aero Vodochody 30.5.2007 dokončilo a odeslalo společnosti Sikorsky Aircraft Corporation (SAC) 150. vrtulník Sikorsky S-76. Aero tyto vrtulníky montuje od prosince 2000. Původně je sestavovalo jen z dodaných dílů, nyní více než třetinu z 8 500 komponentů vyrábí samo.

helo3720.jpg (181118 bytes) Společnost Sikorsky Aircraft Corp. předvedla 29.6.2007 vrtulník S-76 a jeho možnosti na první letecké přehlídce těchto strojů v Česku, kde se vrtulníky S-76 vyrábí v závodě Aero Vodochody a.s. Společnost Sikorsky Aircraft je dceřinou společností firmy United Technologies Corp. První letecká ukázka se uskutečnila na privátním mezinárodním letišti Vodochody, společnosti Aero Vodochody a.s. Přehlídka proběhla současně se zahájením 42. ročníku Filmového festivalu v Karlových Varech, který se koná ve dnech od 29.6. do 7.7.2007. Společnost Aero Vodochody vyrábí vrtulníky S-76 od roku 2000. K 29.6. dokončila v pořadí 157. stroj. Leteckou ukázku sledovalo nadšeně a se vzrušením více než 900 zaměstnanců společnosti kteří dostali příležitost si prohlédnout let stroje S-76 v rámci víkendové přehlídky. Kromě toho 12 náhodně vybraných zaměstnanců společnosti si mohlo vyzkoušet krátký demonstrační let ve vrtulníku S-76. "Vrtulník S-76 je skvělou volbou pro firemní a VIP operátory, stejně jako pro některé největší pobřežní operátory," řekl Bruce McKinney, viceprezident společnosti Sikorsky Europe. "Demonstrační let pro potenciální zákazníky v Česku je pro společnost Sikorsky a zaměstnance firmy Aero Vodochody důležitým okamžikem, neboť společně vyrábí tento populární a osvědčený stroj." McKinney řekl, že přehlídka vrtulníků S-76 v Praze je rovněž důkazem rostoucí přítomnosti společnosti Sikorsky v Evropě, která zahrnuje nedávnou akvizici firmy PZL Mielec v Polsku, kde společnost plánuje výrobu strojů INTERNATIONAL BLACK HAWK(TM) pro uspokojení poptávky v této oblasti. Společnost Sikorsky Aircraft aktivně vyhledává obchodní příležitosti pro strategické partnery v Evropě na výrobu komponent a servisní střediska pro kompletní výrobní řadu společnosti Sikorsky. "Společnost Sikorsky uvítala příležitost stavět na základech, které se nám podařilo vybudovat během práce ve společnosti Aero Vodochody, abychom dále pronikli do evropského regionu," řekl McKinney. Prezident společnosti Aero Vodochody, Peter Ondro, řekl: "Chceme v tomto roce vyrobit o 30 procent více vrtulníků než tomu bylo v roce 2006. Dnešní letecká přehlídka pro nás znamená úspěch této spolupráce, zejména pro naše zaměstnance, kteří se podílí na výrobě vrtulníků S-76. Objem produkce strojů S-76 každoročně narůstá a stoupající zájem společnosti Sikorsky nás utvrzuje v tom, že je s kvalitou našich dodávek opravdu spokojena. To nás velmi těší." Výroba. Jak to bylo doopravdy?


V montážní hale Aera Vodochody v těchto dnech vznikl v pořadí dvoustý vrtulník S-76C++ určený pro americkou leteckou firmu Sikorsky Aircraft Corporation (SAC). Letos zbrojovka americké společnosti dodá přes 50 strojů, řekla 17.4.2008 novinářům mluvčí Aera Zuzana Koloušková.

V souvislosti s úspěšným dokončením restrukturalizace společnosti AERO Vodochody a.s., jejímž hlavním výsledkem byl zisk dosažený za rok 2007 ve výši 236 milionů korun, 2.6.2008 předal dosavadní prezident Peter Ondro vedení podniku Igoru Hulákovi. Igor Hulák se jako nový prezident společnosti ihned ujal své funkce.

Žalobce zastavil trestní stíhání bývalého prezidenta a šéfa představenstva Aera Vodochody Petra Hory. V dubnu 2005 byl obviněn z porušování povinnosti při správě cizího majetku, podle policie totiž zbrojovce úmyslně způsobil škodu nejméně 2,4 miliardy korun. Právo 2.8.2008

(Polská firma WSK PZL Swidnik SA v roce 2008 vyrobila už na 800 trupů vrtulníku AW109, AW119 a AB139.) (L+K 9/08)

helo3975.jpg (151883 bytes) 16.09. čtvrtý prototyp vrtulníku firmy Sikorsky Aircraft Corporation S-92 Helibus, upravený do standardu vojenské verze H-92 Superhawk ve variantě pro mise SAR, přilétl z Polska do Vodochod. Předvádění ve Kbelích. Poté odlet do Maďarska.

Česká společnost Aero Vodochody a italsko-britská AgustaWestland válčí o polského výrobce vrtulníků PZL Świdnik. Hodnota transakce může překročit 200 milionů zlotých (1,5 miliardy Kč). Vláda chce prodat 87 procent akcií poslední státní letecké společnosti. Do 30.9.2008 mohli zájemci podle Andrzeje Szortyky ze státní agentury, která privatizaci řídí, předkládat nabídky na koupi firmy, jejíž tržby se v letošním roce odhadují na 400 milionů zlotých (téměř tři miliardy korun). Mezi favority je italsko-britská firma AgustaWestland, která je druhým největším výrobcem vrtulníků na světě. Výhodou Italů je to, že se Świdnikem již 13 let spolupracují.

helo3985.jpg (283466 bytes), helo4003.jpg (289350 bytes) 04.10.2008 Den otevřených dveří Aero Vodochody.

Nejvyšší státní zastupitelství (NSZ) 24.11.2008 potvrdilo zastavení trestního stíhání bývalého prezidenta a šéfa představenstva Aera Vodochody Petra Hory. Nejvyšší žalobci rozhodnutí označili za zákonné. Hora byl v dubnu 2005 obviněn z porušování povinnosti při správě cizího majetku, podle policie totiž zbrojovce úmyslně způsobil škodu nejméně 2,4 miliardy korun. Žalobce ale v červenci stíhání zastavil. Z nového posudku totiž vyplynulo, že šlo o běžnou provozní ztrátu. "Po přezkoumání na NSZ bylo (rozhodnutí o zastavení trestního stíhání) shledáno zákonným, takže další opatření ze strany NSZ již nepřipadají v úvahu," uvedl mluvčí NSZ Pavel Foltán.

16.02.2009 Polská privatizační agentura ARP potvrdila, že do dalšího kola vyjednávání v privatizaci polského leteckého výrobce PZL Swidnik postupuje už jen společnost Aero Vodochody. „Jsme rádi, že se nám podařilo postoupit do dalšího kola navzdory silné konkurenci, jakou jsme v Polsku měli. I když jednání ještě zdaleka nejsou u konce, jsem přesvědčen, že naše nabídka přináší zajímavý a perspektivní podnikatelský plán, který má za cíl vybudovat společně s firmou PZL Swidnik nový evropský letecký holding a dále posilovat naši pozici na trhu mezinárodních leteckých kooperací. Vzájemné synergie nám samozřejmě umožní poskytovat ještě lepší služby našim stávajícím zákazníkům a přilákat nové,“ řekl Igor Hulák, prezident Aera Vodochody.

7.4.2009 smontování 250. draku. L+K 5/09

V souboji o privatizaci poslední polské velké letecké společnosti PZL Swidnik prohrálo Aero Vodochody s italsko-britskou firmou AgustaWestland. HN 14.8.2009


Aero Vodochody, a.s. získalo v uplynulých třech měsících tři nové zakázky v celkovém objemu přes 4 miliardy korun. Nejvýznamnější z nových projektů byl podepsán 28.1.2010 s firmou Sikorsky Aircraft. Aero Vodochody se díky ní stane dodavatelem pilotní kabiny amerického vrtulníku Sikorsky S-70i. Smlouva je uzavřena do roku 2017 s možností prodloužení o dalších 5 let. Nová výroba a dodávky kabin začnou v polovině roku 2011.

Polská firma PZL Mielc 15.3.2010 představila první smontovaný vrtulník Sikorsky S-70i. ČT24

O novém vrtulníku S-76D. L+K 12/11


Firma dodala první tři pilotní kabiny vrtulníku UH-60M Blackhawk.

Aero Vodochody za rok 2011 snížil čistý zisk na 175 milionů korun z předloňských 431 milionů korun. Tržby firmy se meziročně snížily z 2,7 miliardy na loňských 2,2 miliardy korun. Společnost předpokládá, že jí kvůli řadě zakázek do roku 2018 tržby vzrostou na trojnásobek. Novinářům to řekl prezident firmy Ladislav Šimek. Pokles zisku však nemění nic na tom, že společnost je v zisku od roku 2007, kdy ji získala do svého vlastnictví investiční skupina Penta. Firma od té doby vydělala 1,35 miliardy korun. Pokles tržeb i zisku se dal podle investičního ředitele skupiny Penta Zdeňka Kubáta předpokládat, protože se přecházelo u výroby vrtulníku Sikorsky S-76 z varianty C++ na novou variantu D. "To je v letectví vždy období, kdy dochází k nějakým propadům v objemu výroby. Je to něco, s čím jsme počítali," vysvětlil Kubát. Podotkl také, že před privatizací v roce 2006 Aero dosahovalo ztráty 9,2 miliardy korun. 

Výhled na rok 2012 předpokládá, že firma vydělá 431 milionů korun a tržby přesáhnou 3,5 miliardy.  Má se vyrobit dalších 32 pilotních kabin vrtulníku UH-60M Blackhawk.. Podle Šimka by společnost dokázala růst rychleji, chybí jí ale dostatek kvalifikovaných zaměstnanců, které by mohla přijmout. V Aeru pracuje přes 1 400 lidí, v následujících šesti létech by jich mělo být 1600.

Aero Vodochody na veletrhu ILA v Berlíně podepsalo kontrakt na dodávku podsestav pro vrtulník Sikorsky S-70i Black Hawk. Aero bude pro polskou firmu PZL Mielec, dceřinou společnost americké firmy Sikorsky Aircraft Corporation, vyrábět podsestavu sestávající z přídě a čelního skla pilotní kabiny a plošiny pro dva piloty, a to včetně kabelových rozvodů a letových ovládacích prvků. Do roku 2017 Aero dodá polské společnosti nejméně padesát takových podsestav. V posledních dvou létech jsme s PZL Mielec spolupracovali na výrobě kabelových svazků pro S-70i.  

Video z montovny.

V důsledku rozdělení společnosti AERO Vodochody a.s., IČ: 00010545, se sídlem Odolena Voda-Dolínek, ul. U Letiště č.p. 374, PSČ: 250 70, ve formě odštěpení sloučením, došlo k odštěpení části jmění společnosti AERO Vodochody a.s. a k přechodu odštěpené části jmění na nástupnickou společnost AERO Vodochody AEROSPACE a.s., IČ: 24194204, se sídlem Odolena Voda-Dolínek, ul. U Letiště č.p. 374, PSČ: 250 70, v souladu s projektem rozdělení, který byl za společnost AERO Vodochody AEROSPACE a.s. uložen do sbírky listin obchodního rejstříku dne 26.11.2012.



V červenci 2017 se podařilo prodloužit smlouvu na výrobu pilotní kabiny vrtulníku UH-60M Blackhawk až do roku 2023.

V roce 2018 po dlouhých osmnácti letech v Aeru přestaly stavět vrtulníků S-76 pro společnost Sikorsky Aircraft Corporation. Továrna má tak volnou kapacitu.

V roce 2018 ukončení výroby pilotní kabiny vrtulníku UH-60M Blackhawk.

V únoru 2019 propouštění.