Vazdušnoje chuligánstvo 25.6.1981
Po třech týdnech výsadků na letišti Česká Lípa, se posádka Mi-8 (ze základny Sliač) rozhodla, že uskuteční vyhlídkový let s několika rekreanty ze střediska Sloup.
S jejich rodinami přelétl na letiště Česká Lípa.
Na ukázku bojového letu nastoupilo 6 mužů, jedna žena, o jejíž přítomnost usiloval zejména první pilot Víťa Arseněv. Z posádky byl přítomen pouze první pilot a palubní technik, který seděl na místě druhého pilota.
Podle svědků této události se prý již před odletem pilot nechal slyšet, že všem předvede jak se létalo v Afghánistánu. To vypadalo tak, že vrtulník při vzletu rozbíhal těsně nad zemí až se dostal do místa, které je vzdáleno asi 200 metrů od letiště směrem na Pihel, kde terén tvoří mírnou úžlabinu a tam se náhle vrtulník prudce stočil na pravou stranu a narazil do svahu v obilném poli.
Svědci dále uvádějí, že uviděli oranžový záblesk v oknech kabiny, listy rotoru udeřily o zem a ulámaly se, celý vrtulník se začal převracet a zastavil se až po 350 metrech. Během otáčení se utrhla přídavná palivová nádrž v kabině, která zmrzačila cestující v nákladní kabině. Nárazem bylo několik osob včetně pilota vymrštěno ven z vrtulníku.
Z vraku vystoupil pouze palubní technik se zlomeninou ruky a jeden cestující s poraněním obličeje. Na místě bylo 5 mrtvých, do nemocnice byly převezeny 4 osoby. Žena v 10 hodin večer v nemocnici zemřela.
Výsledek: šest mrtvých (z toho jeden sovětský pilot) a tři zranění.
Na místo katastrofy přiletěla později Mi-8 "53" z Mladé. Palubního technika si Sověti odvlekli z nemocnice sebou.
Pilot Víťa Arseněv byl tři dny před katastrofou na koberečku na letišti Mladá. Pravděpodobně za to, že dělal nálety na koupaliště ve Sloupu, kde při vybírání náletu na vodní plochu česal přídí stromy na břehu. Nárazem přišel o hlavu a jak ho to vymrštilo, tak se mu otevřel ale nerozvinul padák.
Aktualizace v červnu 2023 panem Eduardem Rubešem.