Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
MAPA.
05.02.2020
, , od prosince 1926 do 1939.
24.9.1933 byl v Krnově letecký den MLL .
Vpředu olomoucký Letov Š 10 OK-ILL, vpravo olomoucký Aero A 15 OK-ILN.
11.8.1938 létal u Krnova německý letoun a vypouštěl umělou mlhu.
V září 1938 letiště mělo stupeň dokončení 50 %.
---------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ----------
7.10.1938 návštěva Hitlera.
.
.
.
.
.
13.12.1944 mezi 10.32 a 11.14 hod. bylo napadeno nádraží bombardéry od 15th USAAF z Itálie.
17.12.1944 nálet bombardérů od 15th USAAF z Itálie na krnovsko.
18.12.1944 nálet bombardérů od 15th USAAF z Itálie na krnovsko.
19.12.1944 nálet bombardérů od 15th USAAF z Itálie na krnovsko.
25.12.1944 nálet bombardérů od 15th USAAF z Itálie na krnovsko. Palba protiletecké obrany umístěné na úbočí Cvilína.
V noci z 19. na 20.1.1945 58 letounů B-25 od 4 гбак, 18 ВА bombardoval nádraží v Moravské Ostravě a 7 letounů A-20G Boston od 27 гбап, 14 гбад, 4 гбак, 18 ВА blokovalo přepravu na trati Moravská Ostrava - Opava - Krnov. Německé noční stíhačky Bf 110 útočily na bombardéry. Deník bombardovacího korpusu.
V noci z 31. na 1.2.1945 mělo 85 letounů B-25 Mitchell a 20 letounů Li-2 od 4 гбад, 4 гбак, 18 ВА bombardovat nádraží v Moravské Ostravě. Deset letounů A-20G Boston od 27 гбап, 14 гбад, 4 гбак, 18 ВА mělo blokovalo přepravu na trati Moravská Ostrava - Krnov a Moravská Ostrava - Přerov. Pro špatné počasí bylo bombardování a blokování přepravy zrušeno. Deník bombardovacího korpusu.
Od 10.3.1945 , Schématická mapa zachycuje německá obranná postavení na severní Moravě, původní plán ostravské operace a tři fáze jejího skutečného průběhu.
15.3.1945 bylo bombardováno nádraží.
Od 24.3.1945 , Schématická mapa zachycuje německá obranná postavení na severní Moravě, původní plán ostravské operace a tři fáze jejího skutečného průběhu.
24.3.1945 bombardéry Pe-2 od 4 бак, 2 ВА přikryté stíhacími Jak-9 od 355 иап, 181 иад, 3 шак, 2 ВА zaútočily na cíle u obce Albrechtice (?), Krnov, Bieskau Nowa Cerekwia. Deník bitevního korpusu.
, .
, .
Asi 28.3.1945 zřícení bitevního Iljušinu Il-2/m3 od 93 гшап, 5гшад, 2г шак, 2 ВА. Stroj byl zasažen protiletadlovou palbou nepřítele. Pilot gardový stáršij lejtěnant Jevgenij Borisovič Žebrovskij zahynul. Letecké muzeum Suchdol nad Odrou.4.4.1945 tři dvojice stíhaček Jak-9 od 306 иап, 181 иад, 3 шак, 2 ВА prováděly průzkum u města Krnov, Opava a Benš? Deník bitevního korpusu.
5.4.1945 dvojice šturmoviků od 624 шап, 308 шад, 3 шак, 2 ВА přikrytých 4 stíhacími Jak-9 od 306 иап, 181 иад, 3 шак, 2 ВА a další dvě stíhačky Jak-9 od 306 иап, 181 иад, 3 шак, 2 ВА prováděly průzkum u města Krnov, Bolatice, Opava. Deník bitevního korpusu.
6.4.1945 dvojice Jak-9 od 306 иап, 181 иад, 3 шак, 2 ВА prováděly průzkum u města Opava, Krnov, Beniš?. Deník bitevního korpusu.
7.4.1945 dvě dvojice Jak-9 od 306 иап, 181 иад, 3 шак, 2 ВА prováděly průzkum u města Opava, Krnov, Beniš?. Deník bitevního korpusu.
8.4.1945 dvě dvojice Jak-9 od 306 иап, 181 иад, 3 шак, 2 ВА prováděly průzkum u města Krnov, Beniš?, Opava, Pilszcz. Deník bitevního korpusu.
10.4.1945 dvojice Jak-9 od 53 иап, 181 иад, 3 шак, 2 ВА prováděly průzkum u města Krnov, Opava. Deník bitevního korpusu.
Od 15.4.1945 , Schématická mapa zachycuje německá obranná postavení na severní Moravě, původní plán ostravské operace a tři fáze jejího skutečného průběhu.
6.5.1945 Sověti obsadili město.
------ 8.5.1945 v 23.01 hod SEČ (u nás 9.5.1945 v 0.01 hod. SELČ) bezpodmínečná kapitulace Německa -----
Armáda ČSR vyhnala německé obyvatelstvo.