Dar na provoz webu můžete poslat na účet 2000606220 / 2010.
14.11.2019
V červenci 1965 u 12. vrp v Olomouci vznikla 9. vrtulníková letka.
18.8.1965 dvě Mi-1 a dvě Mi-4 přeletěly do Písku na letiště Krašovice.
Letka byla přímo podřízena 9. tankové divizi v Písku a odborně podřízena 4. armádě v Táboře.
Velitelem byl mjr. Antonín Drozd, zástupce mjr. Zdeněk Diviš a letovod mjr. Karel Profant. NŠ byl kpt. Radomil Vítek. ZV ILS mjr. Karel Bruckler. ZV týl mjr, Ladislav Beneš. ZVP mjr. Ladislav Radoch.
U letky létali piloti na Mi-4 kpt. Zdeněk Sloup, kpt. Karel Vondráček, mjr. Vojtěch Sekanina, npor. Jiří Staněk.
Palubní technici kpt. Štefan Benko do 1967, kpt. Karel Havlíček, kpt. Bohumil Šortner od 1967.
Na Mi-1 mjr. Jozef Kubica, kpt. Martin Ondruš.
U letky byly dvě Mi-4 ("9153", "9545"), tři Mi-1 ("3050", "4003", "4004", "4005") a jedna spárka Mi-1 ("6017", "6024").
Mi-1 "3050" ,
.
Rtm. Gladič a v předklonu rtn.
Novák.
Část mazáků a část holubů mechaniků provozu na vánoce 1965.
?, ?, ?, Jaroslav Hejtmánek a ZV ILS mjr. Karel Bruckler.
Od 1.9.1965 byla letka odborně podřízena velitelství SVO v Táboře.
Později přišli piloti mjr. Jan Klíma 1966. kpt. Rostislav Suder 1966 na Mi-1, mjr. Josef Vondráček 1966, kpt. Bedřich Liška 1967, kpt. Karel Tichava 1967, kpt. Jan Bárta 1967 na Mi-1.
13.1.1967 |
Mi-1 "3051" |
mjr. Klíma Jan |
? |
Po vzletu pokles výkonu. Přistání. Vadné svíčky. |
20.5.1967 |
Mi-4 "9545" |
kpt. Sloup Zdeněk |
Kunovice |
Propálený píst 5. válce. Přistání s dojezdem. |
Kpt. Kapusta - stojící bez čepice, sedící v podřepu vlevo mjr. Bruckler, sedící
uprostřed Pepa Žemlička, před listem vrtule Jaroslav Hejtmánek.
V roce 1967 odchází mjr. Zdeněk Diviš do Havlíčkova Brodu a na jeho místo přichází pplk. Ladislav Matoušek (zabil se 1.11.1969).
---------- Okupace 21.8.1968 ----------
21.5.1969 |
Mi-1 "3050" |
kpt. Bárta Jan |
? |
Za letu v noci vysazení generátoru. |
Začátkem září 1969 jedna Mi-4 přelétla do Č. Budějovic, kde spolu s dalšími vrtulníky Mi-4 z Bechyně, Č. Budějovic a H. Brodu proběhlo závěrečné soustředění před odletem do Polska. Let probíhal 15.9.1969 přes Nymburk, Boleslawiecz, M. Trzebieň. Ve zdejším vojenském prostoru a v okolí Kovanowa se prováděly během spojeneckého cvičení Odra - Nisa 1969 v Polsku až do 27.9.1969 hlavně ukázky minování. Několikrát se také provedly lety s rozvinutými vlajkami pěti, na cvičení zúčastněných států.
K 1.11.1969 byla letka přejmenována na 4. spojovací letku VÚ 7485 pro potřeby 4. A v Písku, která přišla z Tábora.
.