3. letecký školní pluk VÚ 4709 Piešťany

08.04.2003

Odloučená část 1. leteckého školního pluku Přerov VÚ 8727 v Piešťanech byla k 1.9.1987 ustanovena jako samostatný útvar - 3. letecký školní pluk VÚ 4709 Piešťany. Velitel pluku pplk. Zdeněk Hevner.

Zabezpečovací jednotka: 3. prapor letištního a RTZ VÚ 8498.

Též sem přišel vrtulník Mi-17 od Východního vojenského okruhu v Trenčíně - přišli piloti plk.Kaššovic, mjr.Šulík a mjr.Žuffa.

Piloti - Blažo, Butko, Hrnčár, Remeň, Rubint, Šmirjak,, Šlauka. Palubní technici - Klein, Kubeška, Komora, Uhrík, Turčany, Štefánik, Štibrany, Zapletal, Zelinka.

helo3751.tif (1544097 bytes) Seskoky na Bojné v roce 1988. Dolní řada: Vysloužil, Kvaš, horní řada Hnitka, Rišian (+10.5.2005 Ražňany), padáčkář "Fredie Mercury" Nejezchleba, Rada, padáčkář.

11.3.1989

Mi-2

?

?

Pokles tlaku oleje v reduktoru. Přistání.

helo3685.jpg (2422769 bytes)

---------- Převrat 17.11.1989 ----------

11.12.1989

Mi-2 0713

Remeň, Kubeška

Piešťany

Zápach paliva v kabině. Vytékání paliva do kabiny. Přistání do terénu. Prasklá trubka palivového systému.

Po revoluci v květnu 1990 byl propůjčen 3. leteckému školnímu pluku čestný název Milana Rastislava Štefánika.

27.7.1990

Mi-2

?

?

Pokles otáček levého motoru na 79 %, s následným poklesem otáček rotoru během letu po trati v blízkosti letiště. Přistání s dojezdem. Vadná činnost NR-40 TA.

.

1.2.1991

Mi-2 7742

Galata Viktor, Turčany

Dubnica nad Váhom

Vysazení levého motoru za letu po trati ve 100 m. Přistání s dojezdem na Slávnici. Destrukce klece zadního kuličkového ložiska kompresoru.

.

20.6.1991

Mi-2

?

?

Pokles otáček pravého motoru ve visu o 10 %. Zadírání volné turbíny.

Velitel pluku od 1.11.1991 pplk.Ing Peca Radomil.  

19.11.1991

Mi-2 7741

Rubint, Štibrany

Piešťany

Vysazení hydraulických bustrů.

.

6.5.1992

Mi-2 8215

Šlauka, Zapletal

Piešťany

Pulsování otáček rotoru na ukazateli za letu.

.

6.5.1992

Mi-2 3902

Blažo, Komora

Piešťany

Zvýšení otáček a výstupních plynů motoru za letu. Vypnutí motoru.

.

28.5.1992

Mi-2 4524

Hrnčár, Kejnovský, Ronay

LOK

Zadírání turbokompresoru pravého motoru za letu ve 200 m. Přistání do terénu s doběhem. Přehřívání motoru.

.

3.6.1992

Mi-2 8212

Šlauka, Valenta, Štefánik

Piešťany

Vysazení hlavního hydraulického systému na OSP.

.

22.6.1992

Mi-2 8212

Šmirjak, Kejnovský, Štefánik

Piešťany

Vysazení hlavního hydraulického systému při ART

.

11.9.1992

Mi-2 8213

Kvasnica, Vaniš, Uhrík

Piešťany

Vysazení hlavního hydraulického systému.

.

13.10.1992

Mi-2 8943

Šmirjak, Hižnay, Zelinka

?

Zvýšení tlaku oleje motoru.

.

20.10.1992

Mi-2 8215

Butko, Baumruk, Klein

?

Chybná signalizace vysazení hlavního hydraulického systému.

V listopadu 1992 přelétly Mi-2 3302, 7740, 7741, 8214, 8216 k 51. vrp.

3. lšp byl zrušen 31.12.1992.