08.04.2003
Odloučená část 1. leteckého školního pluku Přerov VÚ 8727 v Piešťanech byla k 1.9.1987 ustanovena jako samostatný útvar - 3. letecký školní pluk VÚ 4709 Piešťany. Velitel pluku pplk. Zdeněk Hevner.
Zabezpečovací jednotka: 3. prapor letištního a RTZ VÚ 8498.
Též sem přišel vrtulník Mi-17 od Východního vojenského okruhu v Trenčíně - přišli piloti plk.Kaššovic, mjr.Šulík a mjr.Žuffa.
Piloti - Blažo, Butko, Hrnčár, Remeň, Rubint, Šmirjak,, Šlauka. Palubní technici - Klein, Kubeška, Komora, Uhrík, Turčany, Štefánik, Štibrany, Zapletal, Zelinka.
Seskoky na Bojné v roce 1988. Dolní řada: Vysloužil, Kvaš, horní řada
Hnitka, Rišian (+10.5.2005 Ražňany), padáčkář "Fredie Mercury"
Nejezchleba, Rada, padáčkář.
11.3.1989 |
Mi-2 |
? |
? |
Pokles tlaku oleje v reduktoru. Přistání. |
---------- Převrat 17.11.1989 ----------
11.12.1989 |
Mi-2 0713 |
Remeň, Kubeška |
Piešťany |
Zápach paliva v kabině. Vytékání paliva do kabiny. Přistání do terénu. Prasklá trubka palivového systému. |
Po revoluci v květnu 1990 byl propůjčen 3. leteckému školnímu pluku čestný název Milana Rastislava Štefánika.
27.7.1990 |
Mi-2 |
? |
? |
Pokles otáček levého motoru na 79 %, s následným poklesem otáček rotoru během letu po trati v blízkosti letiště. Přistání s dojezdem. Vadná činnost NR-40 TA. |
.
1.2.1991 |
Mi-2 7742 |
Galata Viktor, Turčany |
Dubnica nad Váhom |
Vysazení levého motoru za letu po trati ve 100 m. Přistání s dojezdem na Slávnici. Destrukce klece zadního kuličkového ložiska kompresoru. |
.
20.6.1991 |
Mi-2 |
? |
? |
Pokles otáček pravého motoru ve visu o 10 %. Zadírání volné turbíny. |
Velitel pluku od 1.11.1991 pplk.Ing
Peca Radomil.
19.11.1991 |
Mi-2 7741 |
Rubint, Štibrany |
Piešťany |
Vysazení hydraulických bustrů. |
.
6.5.1992 |
Mi-2 8215 |
Šlauka, Zapletal |
Piešťany |
Pulsování otáček rotoru na ukazateli za letu. |
.
6.5.1992 |
Mi-2 3902 |
Blažo, Komora |
Piešťany |
Zvýšení otáček a výstupních plynů motoru za letu. Vypnutí motoru. |
.
28.5.1992 |
Mi-2 4524 |
Hrnčár, Kejnovský, Ronay |
LOK |
Zadírání turbokompresoru pravého motoru za letu ve 200 m. Přistání do terénu s doběhem. Přehřívání motoru. |
.
3.6.1992 |
Mi-2 8212 |
Šlauka, Valenta, Štefánik |
Piešťany |
Vysazení hlavního hydraulického systému na OSP. |
.
22.6.1992 |
Mi-2 8212 |
Šmirjak, Kejnovský, Štefánik |
Piešťany |
Vysazení hlavního hydraulického systému při ART |
.
11.9.1992 |
Mi-2 8213 |
Kvasnica, Vaniš, Uhrík |
Piešťany |
Vysazení hlavního hydraulického systému. |
.
13.10.1992 |
Mi-2 8943 |
Šmirjak, Hižnay, Zelinka |
? |
Zvýšení tlaku oleje motoru. |
.
20.10.1992 |
Mi-2 8215 |
Butko, Baumruk, Klein |
? |
Chybná signalizace vysazení hlavního hydraulického systému. |
V listopadu 1992 přelétly Mi-2 3302, 7740, 7741, 8214, 8216 k 51. vrp.
3. lšp byl zrušen 31.12.1992.