11. vrtulníkový pluk VÚ 5621 (po převratu)
23.12.2019
Po převratu se nic u pluku nezměnilo. Pouze dva absíci stihli za jednu noc zalepit kolonku stranická příslušnost v kádrových materiálech u všech příslušníků pluku.
17.1.1990 |
Mi-24V "0710" |
Lazák, Štokr, Bělík | Prostějov | Ztráta orientace. |
Ve dnech 6. až 9.2.1990 proběhlo cvičení 11. vrp. Lety probíhaly do VVP Boletice.
5.2.1990 |
Mi-24V |
? | Plzeň | Poškození pravého motoru. |
.
6.2.1990 |
Mi-24V "0701" |
Dvořák V., Plos, Jílek | Pod Plzní | Odpadnutí přídavné nádrže za letu do Boletic. |
Ve dnech 2. až 4.3.1990 proběhlo cvičení 11. vrp. Lety probíhaly do VVP Doupov. Na počátku března 1990 se velení pluku ujímá pplk. Ing. Čajka Vladimír, který v dané funkci setrvá až do prosince téhož roku. Velitelem 1. letky se stává mjr. Kadrnožka Jan.
11.4.1990 |
Mi-17 "0812" |
Ponocný, Liška, Beran |
Bechyně |
Vysazení motoru. Narušení technologie výměny motoru. |
Ve dnech 21. až 24.6.1990 proběhlo cvičení 11. vrp. Létalo se na Doupov. , , , , .
Přílet na letiště Plzeňy od západu. Palmový háj v dobách slávy 11. vrp. Dnes průmyslová zóna.
1.9.1990 se na letišti v Českých Budějovicích konal letecký den, na němž se s Mi-24V představila posádka ve složení František Dvořák, Otakar Štokr a Jiří Kučera.
Ve dnech 13. a 14.9.1990 se
konalo další cvičení pluku, tentokrát v součinnosti s pozemními
vojky ve VVP Doupov. Jednalo se zároveň o ukázkové cvičení pro zahraniční
vojenské přidělence, na němž osádka pplk. Františka Dvořáka předvedla
i odpal PTŘS Šturm z visu. Souběžně s tím probíhala na letišti
Praha-Kbely pozemní ukázka letecké techniky. Na její závěr proběhl dne
15.9.1990 ve Kbelích letecký den.
13.12.1990 se velitelem 11. vrp stává pplk. Ing. Jogl Jiří. Velitelem 2. letky se stává mjr. Ing. Dvořák Bohuslav. V roce 1990 se začalo uvažovat o sestavení plzeňské ukázkové skupiny, která posléze vznikla o dva roky později.
Během první poloviny roku 1991 se 11. vrp připravuje na změnu působiště. Během roku 1991 byly všechny Mi-17 v rámci vídeňských dohod postupně "odzbrojeny" odstraněním zbraňových nosníků se závěsníky a demontáží elektrické kabeláže výzbroje. .
3. plro Pernarec (185. plrp Kralovice) západně Plzně, nad kterým vrtulníky 11. vrp Plzeň-Bory často létaly, protože to bylo v jedné zóně určené pro létání vrtulníků z Plzně. Jednou jsem cvičil střelbu na pozemní cíl, na zde umístěné rakety S-75 Volchov. Vzdálenost střelby jsem si nejdříve stanovil pomocí mapy, abych měl představu, jak se cíl jeví v zaměřovači na stanovené vzdálenosti. Potom jsem se přiřítil těsně nad stromy na určený bod, prudce jsem vystoupal, zamířil, imitoval střelbu a rychle pryč. Rakeťáci si ale prý ztěžovali a tak nám to zakázali. To byl už rok 1991.
7.6.1991 |
Mi-24 "0786" |
Čech, Vladík, Běták |
Holoubkov |
Střet rotoru s větví. Poškozeny tři okrajové oblouky. |
Srpnový pokus o puč v SSSR. Monitorování východní hranice.
7.9.1990 se na letišti v Žatci se konal další letecký den. Z Plzně se jej zúčastnily dva vrtulníky Mi-24V. Posádka ve složení F. Dvořák, M. Pecuch a J. Vlček zde s "0837" předvedla ukázku vyšší techniky pilotáže, další vrtulník "0929" byl vystaven na statické ukázce.
14.9.1991 na leteckém dni CSIAF 91 ve Kbelích průlet trojice Mi-24.
14.9.1991 |
Mi-24V "0816" |
Jogl, Malina, Hudák, záklaďáci |
Vodochody |
Očesání rotorů za letu ve skupině s nouzovým přistáním před sebe. |
14.9.1991 |
Mi-24V "0929 |
Kadrnožka, Matl, Zdeněk, záklaďáci |
Vodochody |
Očesání rotorů za letu ve skupině s nouzovým přistáním před sebe. Podrobnosti. |
Přemístění na letiště Dobřany bylo 30.09.1991. Video. , ,
Letiště Plzeň bylo zrušeno na podzim 1991 a 11. vrp se přemístil místo zrušeného 5. slp na letiště do Dobřan. (L+K 1/92)