Předvádění vrtulníků v 50. letech
04.11.2019
18.6.1950 při příležitosti vyřazení nových poručíků letectva, absolventů LVA v Hradci Králové, vrtulník VR-1.2 V-25 poletoval před plochou pro diváky poblíž původní silnice Pouchov - Rusek a pak se náhle propadl z visení ve výšce 15-20 m. Už s ním neodletěli.
1.2.1951 filmování XE-II.
2.2.1951 foto pro imatrikulaci. Předvádění pro gen. ř. Horáka, pro MD, Aero.
9.-17.4.1951 předvádění pro ČZAL, MD, MZ a MNO u LVÚ.
24.5.1951 foto za C-103 a v letu.
3.6.1951 je XE-II-C předváděn na Baních, na letišti Zbraslav-Radotín, v Chuchli a na letišti Točná. Na chuchelském závodišti Janča přeskakoval překážky.
Předvádění zachytil na filmový pás Čs. zpravodajský film a v natáčení se pokračovalo ještě 11.6. na Barrandově
5.6. předvádění v Kralupech, 17.6. v Mladé Boleslavi a 1.7. v Kladně.
XE-II-D byl předveden na Točné 26.8.1951.
XE-II E byl předváděn v Hradci Králové a v Liberci 23.9., v Turnově 30.9.1951.
Den armády v Letňanech 7.10.1951.
14.10.1951 potom v Kolíně a Terezíně a Brně.
Přelet Choceň - Brno - Kunovice ve dnech 19. - 22.10.1951.
Během předvádění ve Kbelích 2.11.1951 za deště se zničily náběžné hrany listů.
V roce 1955 byla HC-2 poprvé předvedena na Strojírenském veletrhu v Brně. Předvádění druhého prototypu HC-2 VR-2. Video1 a video2. (Vzduch je naše moře (16. díl), ČT 2001).
V roce 1956 Zdeněk Pondělíček předváděl HC-2 na Strojírenském veletrhu v Brně.
2.9. naši instruktoři předvedli své umění veřejnosti na leteckém dnu v Ruzyni se dvěma vrtulníky Mi-4. První vrtulník D-56 (Jindra, Rejhon) vezl 1 kanon PTK-57, druhý vrtulník D-54 (Němeček, Zahrádka) vezl vlečný automobil. Výsadek byl proveden ve skupině do prostoru ukázky bojové činnosti výsadkářů. Po vyložení přepravovaného nákladu do druhého vrtulníku D-54, který zavisel nad zemí, nastoupila po provazovém žebříku tříčlenná skupina výsadkářů. Po nastoupání vrtulníku do 800 m pak provedli seskok.
Letecký den v Medlánkách v roce 1956.
V roce 1957 Zdeněk Pondělíček předváděl první prototyp HC-2 na Strojírenském
veletrhu v Brně.
KV 21/57 ,
.
Seskoky výsadkářů z Mi-4 na
Strahovský stadion 9.5.1957. KV 12,
13/1957 ,
.
První prototyp HC-2 V-10 s pilotem Pondělíčkem na střeše Bílé labutě
v září 1957. KV 21/57 .
,
,
,
video (Vzduch je naše moře ( 16. díl), který
pojednává o československých vrtulnících. ČT 2001).
Na Točné
14.9.1958 František Jindra s Mi-4 vlekl kluzák
VT-7
Luňák pilota Mojmíra
Stratila.
Dne 3.9.1958 odstartoval z letiště VZLÚ zkušební pilot Zd. Pondělíček s mechanikem Jaroslavem Písaříčkem na palubě HC-2 OK-IVA k dlouhému letu na Světovou výstavu EXPO 58 do Bruselu. Z Letňan vedla cesta do Ruzyně, potom do Chebu a dále přes Norimberk, Trennfurt, Egelsbach, Hagelan, Bonn až do Belgie. Doba činila necelých 10 hodin čistého času.
Děda Mráz v Leteckých opravnách Malešice. HC-2 OK-IVA.