Bell 206L4T TwinRanger

28.02.2018

V roce 1996 přichází k firmě ALFA - HELIKOPTER, spol. s r. o. vrtulník Bell 206L4T.

Od 21.3.1996 OK-ZIU na stanici LZS v Brně. helo109.JPG (86770 bytes), helo315.jpg (57723 bytes).

Později přišel OK-YIR. helo4348.jpg (92774 bytes), helo4349.jpg (121096 bytes).

lzs/helo3025.jpg (1125869 bytes) Bell 206L4T OK-ZIU na heliportu LZS Brno v roce 1998. Foto Martin Vavroš.

Nehoda OK-YIR 3. 5. 2001.

Firma se k 7.5.2004 přejmenovala na ALFA-HELICOPTER, spol. s r.o.

26.2.2005 Bell 206LT4 OK-ZIU helo2474.JPG (791613 bytes).

Na jaře 2005 výmaz Bell 206L4T OK-ZIU z leteckého rejstříku. Připraven pro účast ve výběrovém řízení na provozovatele LZS v Žilině na Slovensku jako OM-ZIU. V létě vrácen do českého leteckého rejstříku jako OK-AHC.

"Nový" Bell 206L4T OK-AHC (ex OK-ZIU) na heliportu LZS v Jihlavě 16.9.2005 helo2738.jpg (152715 bytes). Foto Jan Červinka.

helo2767.JPG (653790 bytes) Ve dnech 14.11. - 15.11. se na Ruzyni zastavily na cestě ze Španělska dva vrtulníky Bell 206 Long Ranger. Stroj OK-XIS (výr.č. 51602) firmy HELIWORK CZ, s. r. o. vracející se z každoročního sezónního pronájmu u španělské firmy Helisureste přiletěl ve společnosti stroje Bell 206L4T EC-GNR (výr.č. 52051), který byl prodán společnosti ALFA-HELICOPTER, spol. s r. o. a v prosinci 2005 obdržel registraci OK-AHD. Foto Václav Kudela.

Bell 206L4T OK-AHC opět převeden v listopadu 2005 na Slovensko jako OM-ZIU. Od nového roku slouží na stanici LZS Žilina.

S novým kabátem se 3.3.2006 v Ostravě představil Bell 206L4T OK-AHD helo2875.jpg (765447 bytes).

Nehoda OK-AHD dne 4.7.2009.

Bell 206LT4 OM-ZIU na středisku LZS Hosín 8.2.2010 helo4347.jpg (563342 bytes).

Od 3.11.2010 opět OK-ZIU.

 

Technické údaje:

Vývoj :

První vzlet

Motor :

2 x Allison C 20 po ? kW

Rotor :

Levotočivý o průměru 11,28 m , dvoulistý

Vrtulka :

Tlačná, dvoulistá

G / G max

859 kg/ 1769 kg

Osádka :

Pilot + 6 cestujících

Spotřeba :

240 l/hod JET A1-L

Použití :

Víceúčelový

LZS

Na palubu se vejde jeden ležící pacient, stísněný prostor pro ošetřování

Vlastnosti :

Téměř stejné výkony jako jednomotorový typ ale dvojnásobná spotřeba.

Odkazy: L+K 7,8/96

 

Seznam kusů provozovaných u nás

OK-ZIU / OK-AHC (v. č. 52032) N93LT, OK-ZIU od 8.3.1996 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. do 30.05.2005. REGIONAL HELI SERVICE, s.r.o. Žilina OM-ZIU, od 7.2005 OK-AHC  u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. a od 12/2005 opět OM-ZIU u REGIONAL HELI SERVICE, s. r. o. Žilina. OK-ZIU od 3.11.2010 ALFA-HELICOPTER, spol. s r. o.

OK-YIR (v. č. 52061) C-GOTU, C-FYEZ, N6252Q, OK-YIR u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. Zničen 3.5.2001.

OK-AHD (výr.č. 52051)  od podzimu 2005 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. Zničen 4.7.2009.