Bell 206L4T TwinRanger
04.11.2019
V roce 1996 přichází k firmě ALFA - HELIKOPTER, spol. s r. o. vrtulník Bell 206L4T.
Od 21.3.1996 OK-ZIU na stanici LZS v Brně. ,
.
Bell 206L4T OK-ZIU na heliportu LZS Brno v roce 1998. Foto Martin Vavroš.
Nehoda OK-YIR 3. 5. 2001.
Firma se k 7.5.2004 přejmenovala na ALFA-HELICOPTER, spol. s r.o.
26.2.2005 Bell 206LT4 OK-ZIU .
Na jaře 2005 výmaz Bell 206L4T OK-ZIU z leteckého rejstříku. Připraven pro účast ve výběrovém řízení na provozovatele LZS v Žilině na Slovensku jako OM-ZIU. V létě vrácen do českého leteckého rejstříku jako OK-AHC.
"Nový" Bell 206L4T OK-AHC (ex OK-ZIU) na heliportu LZS v Jihlavě 16.9.2005 .
Foto Jan Červinka.
Bell 206L4T OK-AHC opět převeden v listopadu 2005 na Slovensko jako OM-ZIU. Od nového roku slouží na stanici LZS Žilina.
S novým kabátem se 3.3.2006 v Ostravě představil Bell 206L4T OK-AHD .
Nehoda OK-AHD dne 4.7.2009.
Bell 206LT4 OM-ZIU na středisku LZS Hosín 8.2.2010 .
Od 3.11.2010 opět OK-ZIU.
Technické údaje:
Vývoj : |
První vzlet |
Motor : |
2 x Allison C 20 po ? kW |
Rotor : |
Levotočivý o průměru 11,28 m , dvoulistý |
Vrtulka : |
Tlačná, dvoulistá |
G / G max |
859 kg/ 1769 kg |
Osádka : |
Pilot + 6 cestujících |
Spotřeba : |
240 l/hod JET A1-L |
Použití : |
Víceúčelový |
LZS |
Na palubu se vejde jeden ležící pacient, stísněný prostor pro ošetřování |
Vlastnosti : |
Téměř stejné výkony jako jednomotorový typ ale dvojnásobná spotřeba. |
Odkazy: L+K 7,8/96
Seznam kusů provozovaných u nás
OK-ZIU / OK-AHC (v. č. 52032) N93LT, OK-ZIU od 8.3.1996 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. do 30.05.2005. REGIONAL HELI SERVICE, s.r.o. Žilina OM-ZIU, od 7.2005 OK-AHC u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. a od 12/2005 opět OM-ZIU u REGIONAL HELI SERVICE, s. r. o. Žilina. OK-ZIU od 3.11.2010 ALFA-HELICOPTER, spol. s r. o.
OK-YIR (v. č. 52061) C-GOTU, C-FYEZ, N6252Q, OK-YIR u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. Zničen 3.5.2001.
OK-AHD (výr.č. 52051) od podzimu 2005 u ALFA - HELIKOPTER spol. s r. o. Zničen 4.7.2009.