Policejní použití vrtulníků

11.02.2019

Vrtulník VR-1-1 (Fa 223) se používal v roce 1948-1950 výjimečně ke spojovacím účelům a k řízení dopravy při Všesokolském sletu.

Vrtulník Mi-1 byly v letech 1960-1963 používán k přepravě osob, jako spojovací, kurýrní a k radiačnímu průzkumu země.

Vrtulníky Mi-4 byly v letech 1961-1973 používány k pátrání, ke spojovacím účelům, k retranslaci, přepravě materiálu v podvěsu a k záchranným akcím.

Vrtulník Mi-4P byl v letech 1961-1973 k přepravě osob (VIP).

Vrtulník SM-2 se používal v letech 1963-1970 k přepravě osob a jako spojovací a kurýrní.

Vrtulníky Mi-8P sloužily v letech 1970-2003 k přepravě osob (VIP), po přestavbě sloužily pro policejní účely.

Vrtulníky Mi-2 sloužily v letech 1972-1996. Byly používány k výcviku, přepravě osob, k výsadkům, jako spojovací a kurýrní, retranslaci, k řízení dopravy a v LZS.

Vrtulníky BO 105 CBS4 sloužili v letech 1991-2009 k výcviku, přepravě osob a v LZS.

Vrtulník Kania sloužil v roce 1992-93 v LZS.

Od roku 1993 se používají vrtulníky Bell 412HP. Slouží k přepravě osob (VIP), přepravě materiálu v podvěsu, k záchranným akcím, pro policejní účely a v LZS.

Od roku 2001 se používají vrtulníky Bell 412EP pro policejní účely.

Od roku 2003 se používají vrtulníky Eurocopter EC 135 T2 pro LZS a  pro policejní účely.

 

Odkazy : L+K 12/73