VR-3.1 OK-BZX dne 5. července 1948 při mezipřistání v prostoru Libuše. 

Od bývalého pracovníka Bezpečnostního letectva se mi podařilo získat další důkaz o policejním využití tohoto stroje - rozkaz ke spojovacímu cvičení, které proběhlo dne 5. července 1948 a sloužilo k prezentaci součinnosti bezpečnostních složek za využití radiostanic. Jednalo se o ukázku součinnosti letounu K-65 Čáp, vrtulníku VR-1 a pěti osobních služebních automobilů. V rámci cvičení došlo k ukázkovému přistání vrtulníku v prostoru Libuše u státní silnice na Benešov.
Zároveň je třeba konstatovat že naše policejní letectvo prokazatetně použilo poprvé na světě vrtulníku k plnění policejních úkolů minimálně o dva měsíce dříve než New York Police Department. Mezi odborníky na využívání vrtulníků přetrvávalo totiž povědomí, že New York Police Department Aero Bureau, který použil v září 1948 poprvé vrtulník pro plnění policejních úkolů nese světový primát. Tamní policejní letecká jednotka si uvědomila předností vrtulníku od samého začátku jejich používání a poprvé byl americký vrtulník Bell 47D s označením NC201 B, vybavený plováky, použit k výkonu policejní činnosti - usnadnění přepravy osob z New Yorku na leteckou základnu US Navy Floyd Bennett v souvislosti s blíže nespecifikovaným soudním procesem.

(Z publikace Policejní letectvo - Včera a dnes. Michal Dlouhý a Jaroslav Minařík)