04.11.2019
Frank Piasecki (firma P. V. Engineering Forum) oslovil US Navy a to mu zadalo 1. ledna 1944 kontrakt na těžký vrtulník.
Vrtulník PV-3 měl označení u US Navy XHRP-X a zaměstnanci mu dali název Dogship. Motor byl Continental R-975 o 336 kW byl umístěn v zadní části. Posádka seděla v tandemu, kabina měla 11 m3 pro 8 cestujících nebo 900 kg nákladu. Hmotnost prázdného vrtulníku byla 2268 kg a vzletová hmotnost 3175 kg.
První úspěšný tandemový vrtulník byl zalétán 7. března 1945 v Mortonu, Pensylvánie. Po prvních testech byla poddimenzovaná transmise předělána. Později byl trup zakryt.
Po válce Piasecki dostal kontrakt postavit dva vojenský XHRP-1, jeden pro US Navy a druhý pro statické a dynamické testy.
V červnu 1946 bylo objednáno deset kusů HRP-1 Rescuer.
Testy byly ukončeny na jaře 1947. V té době se označení firmy změnilo na Piasecki Helicopter Corporation. První sériový HRP-1 letěl 15. srpna 1947.
V červenci 1948 US Navy objednala pět zdokonalených vrtulníků PV-17 s označením HRP-2.
Druhá série deseti vrtulníků byla dodána v roce 1949. Tyto měly motor Pratt & Whitney R-1340-AN-1 o 450 kW.
Vrtulník byl schopen vytahovat na palubu více osob najednou. US Navy mělo stále ještě malý zájem a dvanáct kusů HRP-1 předalo US Marine Corps a tři jako HRP-1G US Coast Guard. Přezdívka se změnila na Létající banán.
Po vyřazení z vojenské služby v roce 1950 se šest kusů objevilo v civilu. US Navy je používalo do roku 1953.
Odkazy: Piasecki