OAO "Reduktor-PM"

Před vánoci 1999 navštívil Mělník vedoucí inženýr Centra údržby Milova moskevského vrtulníkového závodu Jurij Alexejevič Novičkov a zástupce ředitele ZAO Motorservis-PM Jurij Alexandrovič Ševerďjakov, oba dva z Moskvy, aby prodloužili resursy vrtulníků Mi-8 firmy Aerocentrum.

Jurij Alexandrovič Ševerďjakov nám mimo jiné i představil firmu Reduktor-PM. Takže zde je krátký popis.

Reduktor-PM (Permské motory) je téměř největší výrobce hlavních reduktorů a transmisí v Rusku. Těsně spolupracuje se známou konstrukční kanceláří Mil. Vrtulníky řady Mil tvoří dnes 95 % ruského domácího vrtulníkového parku. Dnes se v Permu vyrábí osm druhů reduktorů pro Mi-8, Mi-17, Mi-34, Mi-26, Mi-28 a jejich modifikace. Posledním typem se stal VR-29 a ten je určen pro Mi-28N. Nyní se připravuje reduktor a transmise pro nový vrtulník Kazaňského vrtulníkového závodu - vrtulník střední třídy Ansat.

Podnik Reduktor-PM byl zaregistrován jako samostatný 31. srpna 1995. To se stalo po rozdělení a přetvoření AO " Permské motory " do holdingu. Holding tvoří dnes čtyři podniky zabývající se výrobou hotové produkce. Reduktor-PM je jedním z nich. V momentě osamostatnění byl stav podniku následující. Osm měsíců už nebyly vypláceny výplaty. Oběžné prostředky - nula. Vybavení a budovy na nejkrajnější míru opotřebovány. První čtyři měsíce nebyly lidem vypláceny mzdy, vytvářeli se oběžné prostředky. Ale do května 1998 byly všechny dluhy splaceny. Přežití krize 17. srpna už bylo jednoduší. V roce 1999 oproti roku 1998 mzda vzrostla 1,9 x.