Mil Mi-6A Hook-A, Mi-6VKP Hook-B, Mi-22 Hook-C
13.09.2008
Křídla vlasti 24, 25
,
,
,
,
26/1957, 9/60,
7/62,
Nedlouho před cvičením Vltava 66 přilétly do Bechyně dva či tři sovětské Mi-6. Do jednoho vrtulníku nastoupilo velké množství příslušníků 4. spojlt a ten s nimi odlétl na letiště Čápův dvůr v Táboře. Jeho osádka měla asi za úkol obhlédnout letiště a zjistit, zda je vhodné pro provoz této těžké techniky při následujícím cvičení. Mjr. Chramostovi bylo během přeletu umožněno sednout si za řízení a dokonce i chvilku řídit tento stroj.
Na letiště Bechyně se prováděly při cvičení výsadky
z Mi-6.
Po invazi spřátelených vojsk v srpnu 1968 se sovětské vrtulníky Mi-8 objevily na základnách v Hradčanech, Mladé, Olomouci a na Sliači.
Štít 84. Prováděly se velké výsadky.
.
Na letišti v Mnichově Hradišti plnilo palivo 12 vrtulníků
Mi-6.
1984 |
Mi-6 |
? |
Letiště Náměšť |
Štít 84. Přeseknutí stožáru osvětlení rotorem |
Střední skupina sovětských vojsk opustila vrtulníkové základny v Hradčanech, Mladé, Olomouci a na Sliači v roce 1990 až 1991 i s vrtulníky Mi-6.
Technické údaje:
Vývoj: |
První vzlet v červnu 1957 |
Motor: |
2 x Solověv D-25V po 4045 kW |
Rotor: |
Pravotočivý o průměru 35 m , pětilistý |
Vrtulka: |
Tlačná, čtyřlistá |
G / G max |
27 240 kg / 42 500 kg |
Osádka: |
5 členů |
Spotřeba: |
? l/hod JET A1-L |
Použití: |
Mi-6A přeprava těžkých strojů, nebo až 120 cestujících v kabině 2,5 x 3,7 x 15,5 m, létající velitelské stanoviště Mi-6VKP nebo Mi-22 |
Provoz: |
Sovětská armáda do roku 1991 |
Odkazy: