Mil Mi-6A Hook-A, Mi-6VKP Hook-B, Mi-22 Hook-C

13.09.2008

Křídla vlasti 24, 25 ../mil3/helo3296.jpg (222551 bytes)../mil3/helo3297.jpg (293344 bytes)../mil3/helo3298.jpg (536852 bytes), ../mil3/helo3299.jpg (306707 bytes), ../mil3/helo3300.jpg (254526 bytes) 26/1957, 9/60, 7/62, 

Nedlouho před cvičením Vltava 66 přilétly do Bechyně dva či tři sovětské Mi-6. Do jednoho vrtulníku nastoupilo velké množství příslušníků 4. spojlt a ten s nimi odlétl na letiště Čápův dvůr v Táboře. Jeho osádka měla asi za úkol obhlédnout letiště a zjistit, zda je vhodné pro provoz této těžké techniky při následujícím cvičení. Mjr. Chramostovi bylo během přeletu umožněno sednout si za řízení a dokonce i chvilku řídit tento stroj.

helo1165.JPG (110882 bytes) Na letiště Bechyně se prováděly při cvičení výsadky z Mi-6.

Po invazi spřátelených vojsk v srpnu 1968 se sovětské vrtulníky Mi-8 objevily na základnách v Hradčanech, Mladé, Olomouci a na Sliači. 

Invaze do Mladé helo361.jpg (24922 bytes)

helo1166.JPG (38205 bytes)

Štít 84. Prováděly se velké výsadky. helo157.JPG (20063 bytes). Na letišti v Mnichově Hradišti plnilo palivo 12 vrtulníků Mi-6. helo532.JPG (187142 bytes)

 1984

Mi-6

?

Letiště Náměšť

Štít 84. Přeseknutí stožáru osvětlení rotorem

80. léta helo1001.JPG (52861 bytes), helo999.JPG (51790 bytes), helo1227.jpg (27369 bytes)

Mi-6VKP, Mi-22 80. léta helo845.JPG (30546 bytes), helo846.JPG (25293 bytes)

Střední skupina sovětských vojsk opustila vrtulníkové základny v Hradčanech, Mladé, Olomouci a na Sliači v roce 1990 až 1991 i s vrtulníky Mi-6.

Technické údaje:

Vývoj:

První vzlet v červnu 1957

Motor:

2 x Solověv D-25V po 4045 kW

Rotor:

Pravotočivý o průměru 35 m , pětilistý

Vrtulka:

Tlačná, čtyřlistá

G / G max

27 240 kg / 42 500 kg

Osádka:

5 členů

Spotřeba:

? l/hod JET A1-L

Použití:

Mi-6A přeprava těžkých strojů, nebo až 120 cestujících v kabině 2,5 x 3,7 x 15,5 m, létající velitelské stanoviště Mi-6VKP nebo Mi-22

Provoz:

Sovětská armáda do roku 1991

 Odkazy:  L+K 4,25/66, 19,20,24/73, 12/78, 24/84, 10/85, 23/86, 3/95, 9/08,