14.05.2009
Mezi prvními absolventy JPK byl kbelský technik Karel Sluka. Po výcviku v Piešťanech byla snaha využít skupinu jako instruktory pro absolventy VVLŠ SNP. Jemu se ale podařilo vrátit k 3. dlp Kbely.
Standa Kutheil k JPK 1984/1985. Kurz byl zahájen výběrem uchazečů v počátku roku 1984. Výběr probíhal na VVLŠ SNP v Košicích a u bojových útvarů na letištích. Záměr byl vytvořit z posluchačů, kteří prospěchově nezvládali studium ( hlavně matiku u RNDr. Sedlákové), ale měli dobré předpoklady k létání ročník pilotů pro podzvuk, hlavně ale vrtulníkáře. Zbytek se měl doplnit zájemci o létání z řad příslušníků ILS leteckých útvarů. Na konec to dopadlo přesně opačně, protože z Košic se do JPK dostali jen dva bývalí posluchači: Hamřík a Kutheil, zbytek zájemců napochodoval do kurzů výkonných praporčíků. Od útvarů přišli: Josef Šuta, Roman Slezák, Peter Smik, Vladimír Turičík, Libor Girgle, Jaroslav Hejda, Marian Kuklica.
V březnu 1984 jsme nastoupili k intenzivnímu teoretickému studiu do Košic .V květnu proběhly cvičné seskoky padákem a my se přestěhovali do Prešova, kde byla zahájena výuka materiální části Mi-2. V červenci po přezkoušení, jsme byli odveleni k domovským útvarům a po měsíci jsme nastoupili do Piešťan k praktickému leteckému výcviku. V průběhu měsíce září jsme měli pozemní přípravy se závěrečným přezkoušením, od října začal letecký výcvik. Na první seznamovací let s prostorem šel Vlado Turičík (Turkey,byl největší šprt a při přezkoušení měl nejlepší výsledky). Naši učitelé létání byli: mjr. Korenačka, mjr. Smetana, npor. Dobrota, por. Rubint. Cvičili jsme střídavě s posluchači čtvrtého ročníku VVLŠ, kteří létali na dvojkách a s námi byli ještě vybraní žáci z DDŠ, kteří buď pro svůj dobrý prospěch, či měli něco nalétáno v aeroklubech se rovněž dostali na Mi-2. Jinak DDŠ létala na Mi-4. Z celého ročníku však měl praxi z aeroklubu jen Turkey s Hamříkem, kteří něco odlétali na Blaníku, ale neměli průkazy a já, který vedle plachtařiny létal i Z-126 jako branec.
Závěr kurzu byl v dubnu