18.06.2021
Cvičení se konalo ve dnech 7. až 25.9.1966. Zúčastnilo se ho 86 832 osob! a celkem 735 letounů a vrtulníků.
Vrtulníky 12. vrp operovaly z letiště Plasy, 24. vrp z letiště Plzeň, 50. spojlp z letiště Dobřany, Tábor a Jihlava. Letka sovětských vrtulníků Mi-6 operovala z letiště Blatná - Tchořovice.
Nedlouho před cvičením Vltava 66 přilétly do Bechyně dva či tři sovětské Mi-6. Do jednoho vrtulníku nastoupilo velké množství příslušníků 4. spojlt a ten s nimi odlétl na letiště Čápův dvůr v Táboře. Jeho osádka měla asi za úkol obhlédnout letiště a zjistit, zda je vhodné pro provoz této těžké techniky při následujícím cvičení. Mjr. Chramostovi bylo během přeletu umožněno sednout si za řízení a dokonce i chvilku řídit tento stroj.
Počátkem září celá letka se přesunula do Havlíčkova Brodu, odkud působila
v rámci cvičení až do 23.9., kdy jednotka přelétla zpět do Bechyně.
V rámci cvičení se prováděly hlavně spojovací lety a vysazování výsadků
do týlu nepřítele.
4. vrlt z Havlíčkova Brodu se přesunula na letiště Bechyně.
20. vrlt z Karlových Var se přesunula na letiště Tábor - Všechov.
Mi-4 0528 a Mi-1 .
Mjr. Zbyněk Janda
,
snímek z časopisu Čs. voják. Npor. Josef Mayer a mjr. Zbyněk Janda
.
3.9.1966 |
Mi-4 3150 19.vrlt |
kpt. Lokajíček Vlastimil, ?, ? |
J obce Mažice |
Při převisení nad plochou vysazení parabrigády (3 x 5 km) nasátí jednoho ležícího volného padáku (z 540). Poškozen list. |
Obsazení letiště Bechyně 19.9.1966. Vzdušnou přepravu čs. praporu o síle 220 osob zajistili vrtulníky obou vrtulníkových pluků, čtyři Mi-6 a celkem 12 letounů Il-14. L+K 25/66
?.9.1966 |
Mi-4 12.vrp |
mjr. Zamykal Miroslav, ?, kpt. Kryka | Hněvkovice na Vltavě | Podvěs nešel odpojit taktickým ani nouzovým odhozem. Pilot zavisel a palubní technik šroubovákem břemeno odpojil. |
Též byl předveden vyzbrojený vrtulník HC-3A. L+K 12/67
Cvičení skončilo 25.9.1966.