AIR-TRANSA, s.r.o.

23.07.2022

IČO : 25251864

15.3.1993 se v Příhrazech u Mnichova Hradiště konala ustavující schůze nové firmy. Sídlo firmy bylo v Hradci Králové. Pan Zemek s Mi-2 OK-KIM létal vyhlídkové lety na Lipně.

Sídlo Divize 01-TV (divize těžkých vrtulníků) bylo krátkou dobu na letišti Hoškovice a poté na letišti v Mladé Boleslavi.

helo459.JPG (54611 bytes)helo39.JPG (49460 bytes)Vrtulník Mi-8 OK-YXB se pronajal od LOKu. Osádka byla - kapitáni Jaroslav Rákos a Václav Kulhavý, druhý pilot Bořivoj Čech a palubní inženýr Gejza Doval.

První práce bylo přibližování dřevní hmoty v Krkonoších - Pomezní boudy. 

helo488.JPG (36356 bytes), helo489.JPG (28022 bytes), helo490.JPG (61120 bytes), helo483.JPG (48330 bytes), helo484.JPG (47139 bytes)

Účast na leteckých dnech v Roudnici helo11.JPG (10815 bytes), helo40.JPG (121120 bytes), helo205.JPG (18366 bytes) a Hradci Králové helo206.JPG (41413 bytes), helo207.JPG (23360 bytes), helo6530.jpg (311689 bytes).

Vápnění v Jeseníkách. helo485.JPG (33877 bytes), helo486.JPG (32806 bytes), helo487.JPG (48023 bytes)

Předvedeno hašení požárů v Bílých Poličanech, 9.10.1993 helo352.JPG (51510 bytes), helo482.JPG (32613 bytes), helo491.JPG (39556 bytes).

V listopadu dovoz buněk. helo41.JPG (161156 bytes)

helo469.JPG (35554 bytes) Později přišel vrtulník OK-YXC.

V únoru 1994 přelétly čtyři Mi-8 OK-XYB, C, D a E (majitel Agroplast) z Bratislavy do Mladé Boleslavi.

21.5.1994 Mladá Boleslav Mi-8 OK-YXC helo2699.jpg (226239 bytes) a nové OK-XYB helo2695.jpg (189972 bytes), OK-XYC helo2696.jpg (184294 bytes), OK-XYD helo2697.jpg (237601 bytes) a OK-XYE helo2698.jpg (184339 bytes).

V květnu se divize těžkých vrtulníků hodlala osamostatnit. Ale 5.5.1994 se zabil Václav Kulhavý. Všichni ostatní zaměstnanci divize odešli k letecké firmě AEROCENTRUM, spol. s r. o., mající oprávnění k leteckým pracím vrtulníky (zatím pouze R22).


Mi-8 OK-YXB a C přelétly do Jaroměře.

Létali na nich - Bohumil Michulek, Jozef Moznich, Jozef Šulík, Ing. Jan Černý, Otto Zemek, Ing. Petr Čihák, Ing. Dalibor Lešenár, .. Palubní technik Ondrej Neuschl. Přibližování dřevní hmoty v Krkonoších - Horní Maršov.

helo394.jpg (72995 bytes), helo395.jpg (69440 bytes) Z Ukrajiny později přelétla Mi-8 OK-EXC.

Stavebně montážní práce ve Vápence Kunčice. helo387.jpg (78485 bytes), helo388.jpg (35347 bytes),

helo295.JPG (40340 bytes) Práce s Mi-2.

Od 6.6.1996 se firma přetransformovala na akciovou společnost.

29.6.1996 se na letišti v Jaroměři nacházely vrtulníky Mi-2 OK-KIZ helo6708.jpg (137316 bytes) a OK-KIM helo6707.jpg (144493 bytes).

V říjnu 1996 odešel Jan Černý k AEROCENTRU. 

SMP na vysílači Ještěd od listopadu 1996 do ledna 1997.helo391.jpg (51503 bytes), helo390.jpg (42047 bytes), helo392.jpg (50687 bytes), helo393.jpg (59049 bytes)

Do 1.4.1998 musely provozovatelé leteckých prací žádat o udělení povolení ÚCL podle § 100 zákona č.49/1997 Sb. o civilním letectví a získat ho. Protože firma nevlastnila žádný vrtulník, tak povolení ji nebylo poskytnuto.