AIR-TRANSA,
s.r.o.
23.07.2022
IČO : 25251864
15.3.1993 se v Příhrazech u Mnichova Hradiště konala ustavující schůze nové firmy. Sídlo firmy bylo v Hradci Králové. Pan Zemek s Mi-2 OK-KIM létal vyhlídkové lety na Lipně.
Sídlo Divize 01-TV (divize těžkých vrtulníků) bylo krátkou dobu na letišti Hoškovice a poté na letišti v Mladé Boleslavi.
Vrtulník Mi-8 OK-YXB se pronajal od LOKu. Osádka byla - kapitáni Jaroslav Rákos a Václav Kulhavý, druhý pilot Bořivoj Čech a palubní inženýr Gejza Doval.
První práce bylo přibližování dřevní hmoty v Krkonoších - Pomezní boudy.
Účast na leteckých dnech v Roudnici , , a Hradci Králové , , .
Předvedeno hašení požárů v Bílých Poličanech, 9.10.1993 , , .
Později přišel vrtulník OK-YXC.
V únoru 1994 přelétly čtyři Mi-8 OK-XYB, C, D a E (majitel Agroplast) z Bratislavy do Mladé Boleslavi.
21.5.1994 Mladá Boleslav Mi-8 OK-YXC a nové OK-XYB , OK-XYC , OK-XYD a OK-XYE .
V květnu se divize těžkých vrtulníků hodlala osamostatnit. Ale 5.5.1994 se zabil Václav Kulhavý. Všichni ostatní zaměstnanci divize odešli k letecké firmě AEROCENTRUM, spol. s r. o., mající oprávnění k leteckým pracím vrtulníky (zatím pouze R22).
Mi-8 OK-YXB a C přelétly do Jaroměře.
Létali na nich - Bohumil Michulek, Jozef Moznich, Jozef Šulík, Ing. Jan Černý, Otto Zemek, Ing. Petr Čihák, Ing. Dalibor Lešenár, .. Palubní technik Ondrej Neuschl. Přibližování dřevní hmoty v Krkonoších - Horní Maršov.
, Z Ukrajiny později přelétla Mi-8 OK-EXC.
Stavebně montážní práce ve Vápence Kunčice. , ,
Od 6.6.1996 se firma přetransformovala na akciovou společnost.
29.6.1996 se na letišti v Jaroměři nacházely vrtulníky Mi-2 OK-KIZ a OK-KIM .
V říjnu 1996 odešel Jan Černý k AEROCENTRU.
SMP na vysílači Ještěd od listopadu 1996 do ledna 1997., , ,
Do 1.4.1998 musely provozovatelé leteckých prací žádat o udělení povolení ÚCL podle § 100 zákona č.49/1997 Sb. o civilním letectví a získat ho. Protože firma nevlastnila žádný vrtulník, tak povolení ji nebylo poskytnuto.