EVEKTOR - AEROTECHNIK a. s. Oficiální stránky.

01.07.2008

1.1.1970 začalo pracovat hospodářské zařízení ústředního výboru Svazarmu ČSR AEROTECHNIK v Kunovicích. Ředitel ing. Jaromír Puk.

Aerotechnik A-70 (L+K 1/80, 1/90, 6/00)

Generální oprava druhého prototypu HC-2 RA-05.

 

AEROTECHNIK CZ, s. r. o. Kunovice - letiště od 27.7.1995. Společnost byla právním nástupcem podniku občanského sdružení Aerotechnik.

Po fúzi firem AEROTECHNIK CZ a EVEKTOR (přední letecká a automobilová konstrukční kancelář v ČR) byl roku 1999 AEROTECHNIK transformován na EVEKTOR–AEROTECHNIK a. s.

Právo 23.12.2005 ÚOHS prošetřuje modernizaci vrtulníků. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) prověřuje tendr na modernizaci 16 vrtulníků Mi-171Š, které získala česká armáda při deblokaci ruského dluhu. Výběrové řízení za ministerstvo obrany vedl státní podnik Letecké opravny Malešice Praha (LOM PRAHA), které vybraly ze tří účastníků firmu Česká letecká servisní. Konkurence si myslí, že opravny vítěze zvýhodnily. Antimonopolní úřad začal již prověřovat podle svého mluvčího Kristiána Chalupy dvě stížnosti na LOM PRAHA. Pokud kontroloři přijdou na pochybení, budou moci výsledky tendru zrušit. LOM PRAHA oslovil tři české firmy, které zastupují zahraniční dodavatele technologií: Českou leteckou servisní (BAE Systems), Aviation Service (Honeywell) a Evektor - Aerotechnik (Elbit). Firmy by měly nejdříve vyrobit prototyp modernizovaného vrtulníku, jenž by vyšel na 120 až 150 miliónů korun. Modernizace dalších 15 strojů by přišla asi na jeden a půl miliardy korun. Stížnost podala firma Aviation Service. „Dostali jsme od státního podniku LOM PRAHA dopis, že uchazeči České letecké servisní umožnily doplnění nabídky, což v nás vyvolalo nedůvěru v celý proces hodnocení, vždyť to byla soutěž,“ řekl Právu ředitel firmy Josef Eifler. Ředitel LOM PRAHA Libor Šťastný se proti nařčením ohradil. Podnik Aviation Service podle něj neuspěl, protože měl horší nabídku, a ačkoli ji měl možnost jako Česká letecká servisní doplnit, tak to neučinil. „Dále jsme měli informaci o personální nestabilitě firmy způsobené neúspěchem v soutěžích právě kvůli obchodním a technickým nabídkám,“ sdělil Šťastný. Firma L D Aviation Prague podala podnět k prošetření, protože nebyla k soutěži vůbec přizvána, přestože o účast projevila zájem a přestože je LOM PRAHA jejím třetinovým vlastníkem. „Nechápeme, proč jsme byli ze soutěže vyškrtnuti, přijde nám to účelové, protože jsme plně kvalifikovaní,“ řekl Právu ředitel firmy Jaroslav Najman. Dodal, že mají již jeden vrtulník hotový v letuschopném stavu a armáda by ušetřila náklady na výrobu prototypu. „Jsme schopni ho prezentovat kdykoli,“ poznamenal. Podle Šťastného L D Aviation Prague neoslovili proto, že při výběru firem se spoléhali na doporučení Asociací obranného průmyslu a leteckých výrobců. „Firma L D Aviation Prague není členem ani jedné z asociací, a proto nebyla na doporučujícím seznamu,“ uvedl Šťastný. Ministerstvo obrany nechtělo stížnosti na LOM PRAHA komentovat, protože za jednání státního podniku nezodpovídá.