27.10.1970 v 14.53 byl vzdušný prostor ČSSR narušen vrtulníkem z NSR. Počasí: dohlednost 15 km a spodek mraků v 600 m.
Radar zachytil před 15 hodinou v prostoru Weiden pomalý cíl, který se blížil k hranici. Starší operační dozorčí proti možnému narušiteli zvednul tři stíhače. Z Dobřan odstartoval z pohotovosti číslo 2 v 14.57 MiG-19S s úkolem střehu pod oblaky. V 14.59 vzlétl MiG-21PF ze Žatce s úkolem přehrazování v prostoru Karlovy Vary - Bor u Tachova na výšce 500 m. Třetí stíhač, MiG-21PF startoval z Bechyně v 15.20 hod. Na výšce 1000 m měl přehrazovat v prostoru Strakonice - Klatovy.
Pilot Václav Bartoš v MiGu-19S ho našel. Vrtulník směřoval k Dobřanům. V 15.10 dostal rozkaz k zahájení palby, který v 15.11 potvrdil operačnímu dozorčímu VS. Prolétl kolem vrtulníku a odpálil červenou signální raketu. Cíl nereagoval a stíhač průlet s odpálením signální rakety opakoval. Vrtulník sklesal a používal taktiku přelétávání hustě osídlených oblastí, tak aby stíhači nedovolil použití zbraní. Ve třetí zteči právě kvůli Touškovu a osadě Lochousice pilot nevystřelil. V další zteči již cíl nenašel a vrátil se do Dobřan. Při pronásledování okolo létalo dalších 5 MiGů, včetně velitele pluku.
Režňák Libor Ing. - OCELOVÝ HŘEBEC MIG 19 a československé letectvo 1958 - 1972, Svět křídel, 2008
Při zteči si zapnul fotokulomet, ale nezapnul zbraně. Vrtulník nesestřelil. Při vyšetřování vyhodnocovači vyhodnotili, že při zapnutí zbraní by jej sestřelil. Komisi tvrdil, že to nestřílelo a později vybuchl, že nebude koukat, jak z toho vrtulníku budou padat lidi. Tím si podepsal vlastní rozsudek, přesto, že měl rád létání byl vyhozen.
Faul Josef Ing. - "414, asi jsme se srazili"
Pilot Václav Bartoš u MiG-19S.
Po osobní zkušenosti z března 1989 se tomuto fiasku nedivím.